نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 09:50

آغازبکار بازارچه تولیدات مشاغل خانگی در یزد

همزمان با دهه مبارک فجر بازارچه عرضه تولیدات مشاغل خانگی با مشارکت 50 تولیدی خانگی در منطقه حسن آباد مشیر یزد برپا شده است.

محمدرضا فلاحتی در حاشیه افتتاح بازارچه عرضه تولیدات مشاغل خانگی در این استان به خبرنگار فارس اظهار کرد: در این بازارچه ۵۰ غرفه در زمینه گل و گیاه، شیرینی و نان سنتی، پوشاک و صنایع دستی به مدت ۳ روز از ۱۸ لغایت ۲۰ بهمن از ساعت ۱۶ الی ۲۰ فعالیت دارند.

وی افزود: این بازارچه با همکاری ناحیه مقاومت بسیج منطقه حسن آباد و با حضور بیش از ۶۰ درصد ساکنین این منطقه که دارای مجوز مشاغل خانگی هستند برگزار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که مشاغل خانگی از آن دسته فعالیت‌هایی هستند که این امکان را برای متقاضیان کار فراهم می‌کند تا بتوانند با بودجه محدود، به فعالیت و درآمد زایی بپردازند تصریح کرد: برای حمایت از این مشاغل، سامانه هایی پیش بینی شده است که از جمله آنها سامانه مشاغل خانگی به آدرس   smkh.mcls.gov.ir  می باشد.

فلاحتی تصریح کرد: تعداد رشته‌های مشاغل خانگی ۵۱۲ رشته است که ۲۳ رشته تایید محور و ۴۸۹ رشته ثبت محور هستند. تعداد ۱۱۱ رشته جدید مصوب شده که به زودی در سامانه مذکور بارگذاری می‌شود و تعداد رشته‌ها به ۶۲۳ رشته خواهد رسید.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1026939

مهمترین اخبار ایران و جهان: