نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 23:25

تمجیدحزب الله لبنان از اخراج هیئت«تل‌آویو» از نشست اتحادیه آفریقا

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای از اقدام اتحادیه آفریقا مبنی بر اخراج هیئت رژیم صهیونیستی از نشست اخیر این اتحادیه در کشور اتیوپی تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای ضمن تمجید از اقدام اتحادیه آفریقا مبنی بر اخراج هیئت رژیم صهیونیستی از نشست اخیر این اتحادیه، تاکید کرد: آنچه در آدیس ‌آبابا پایتخت اتیوپی رخ داد، تاکیدی بر این مسئله است که تمامی تلاش‌ ها برای عادی سازی روابط میان برخی کشورهای عربی و این رژیم جنایتکار سرابی بیش نیست و رضایت ملت‌ های این امت را جلب نخواهد کرد.

در بیانیه مذکور که توسط کمیته روابط عربی و بین‌ المللی حزب ‌الله لبنان صادر شده، از موضع شجاعانه کشور الجزایر که منجر به همکاری با کشور آفریقای جنوبی در برداشتن این گام شد، تمجید شده است.

حزب ‌الله همچنین تاکید کرد: این اقدام بیانگر حقیقت موضع ملی الجزایر در مخالفت با عادی سازی با دشمن صهیونیستی است.

گفتنی است، سی و ششمین نشست سران اتحادیه آفریقا در حالی اخیرا در آدیس آبابا برگزار شد که پیش از برگزاری این نشست، برخی از کشورها خواستار لغو عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در آن شده بودند.

دبیرخانه اتحادیه آفریقا پیش از برگزاری نشست با فشارهای الجزایر و آفریقای جنوبی، دعوت خود از رژیم صهیونیستی برای شرکت در این نشست را پس گرفته بود. با این حال هیئت رژیم صهیونیستی در میانه‌های جلسه به صورت مخفیانه وارد سالن شد که با اعتراض برخی از اعضا و توسط نیروهای انتظامات به خارج از سالن محل برگزاری نشست اخراج شد.

پیش از این نیز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از اخراج هیئت رژیم صهیونیستی از سالن اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا استقبال کرد.

لازم به ذکر است که رسانه‌های صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بودند که اعضای هئیت رژیم صهیونیستی که برای شرکت در نشست اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر به شهر آدیس‌آبابا، پایتخت اتیوپی رفته بودند، با حضور نیروهای امنیتی از سالن این نشست اخراج شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046883

مهمترین اخبار ایران و جهان: