نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 19:00

امام جمعه سنندج: انقلاب اسلامی از پیچ‌های سخت عبور کرده است

امام جمعه سنندج گفت: انقلاب اسلامی امروز از پیچ‌های سخت عبور کرده است و بستر تبدیل آن به قطب اقتصادی جهان فراهم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در دیدار با فرماندار و معاونین سنندج و فرمانده سپاه سنندج به مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با وجود تمام هجمه‌های دشمنان، از آغاز پیروزی تاکنون محکم و استوار ایستاده است.

وی پایبندی به شعارهای انقلاب را از مولفه‌های قدرت نظام مقدس اسلامی خواند و گفت: خون شهدای زیادی پای انقلاب اسلامی ریخته شده و همین خون‌ها انقلاب را به درختی تنومند و استوار تبدیل کرده که هیچ دشمنی یارای ضربه‌زدن به آن نیست.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی است که با خون شهدا رشد و نمو کرده و خون پاک شهیدان ضامن مانایی و پایداری این انقلاب خواهد بود.

ماموستا رستمی گفت: خداوند تبارک و تعالی خطاب به پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند "ای پیامبر ایام الله را برای مردم بازگو کن" لذا می‌طلبد شرایط سخت قبل از انقلاب و دوران دفاع مقدس برای نسل جوان که آن روزها را ندیده‌اند، تبیین کرد.

وی ادامه داد: امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی درهای ظلم را بست و درهای آزادی و رحمت را باز کرد اما دشمنان پیروزی انقلاب را بر نتافتند و در حالی که نوپا و دست خالی بود، بیش از 50 کشور دنیا در قالب رژیم بعث عراق علیه آن ایستادند که پیروزی در برابر آن قدرت‌ها معجزه بزرگی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

امام جمعه سنندج به دستاوردهای نظام در عرصه‌های مختلف گریزی زد و خاطرنشان کرد: ما در شرایطی در جنگ تحمیلی در برابر دشمنان ایستادگی کردیم که به لحاظ تسلیحات نظامی در حد صفر بودیم.

ماموستا رستمی افزود: دشمن با تمام قدرت و حمایت ابرقدرت‌های شرق و غرب به ایران حمله کرد و ما در برابر چنین قدرتی با دست خالی اما با تکیه بر وحدت و تبعیت از ولایت ایستادگی کردیم و دشمن را از خاک کشور بیرون کردیم.

وی بصیرت و زمان‌شناسی را در کنار حفظ وحدت و حرکت در مسیر رهبری به عنوان اصول مهم در پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و دیگر توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: دشمن‌شناسی از دیگر مولفه‌های مهم در پیروزی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی بود.

امام جمعه سنندج در ادامه بر ضرورت عملیاتی کردن سیاست‌های رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین تاکید کرد و افزود: باید سختی‌های قبل از انقلاب و دوران هشت سال جنگ تحمیلی اینکه چه بر سر ملت ما آمد بازگو و برای جوانان تبیین شود.

ماموستا رستمی اظهار کرد: امروز دولت تمام توان خود را برای توسعه کشور بکار گرفته که باید همه در این راستا هرآنچه در توان داریم به میدان بیاوریم.

وی گفت: انقلاب اسلامی امروز از پیچ‌های سخت گذشته است و بستر تبدیل آن به قطب اقتصادی جهان فراهم است.

امام جمعه سنندج حمایت از نیروهای متخصص، توانمند و جوان در حوزه‌های مختلف در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای نظام را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشور ایران به لحاظ قدرت دفاعی، علمی، معادن، گردشگری و ...در بهترین سطح قرار دارد لذا باید با شکوفایی بیشتر این ظرفیت‌ها زمینه توسعه کشور و رشد اقتصادی و تبدل آن به قطب اقتصادی فراهم شود.

ماموستا رستمی تصریح کرد: امنیت بزرگترین مولفه قدرت جامعه است که خوشبختانه ایران در اوج امنیت به سر می‌برد که باید از این شرایط به نفع اقتدار اقتصادی بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه دشمنان امنیت اقتصادی و امنیت ملی ما را هدف قرار داده‌اند، گفت: امروز بیش از هر زمانی باید با بصیرت و آگاهی نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1018839

مهمترین اخبار ایران و جهان: