نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 17:20

ارسال بیش از هزار اثر هنری به جشنواره زکات در ایلام

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام ادامه داد: در جشنواره علمی، تکریمی و ترویجی زکات بیش از 1000 اثر هنری در قالب فیلم کوتاه، موشن گرافی، مقاله و غیره ارسال شده که هیئت داوران تعدادی از آثار برتر را معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، رضا طاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان گفت: هدف از این همایش علاوه بر تبیین سیاست ها و اهداف برنامه‌های زکات در سطح کشور و استان، تجلیل و تقدیر از موثرین زکات استانی و همچنین یک رزمایش و مقدمه‌ای برای آغاز برنامه‌های زکات در سال 1402 در سطح استان است.

وی افزود: یکی از مهم ترین و موثرترین ابزارها در بحث ترویج فریضه زکات زبان هنر بوده که در این راستا دبیرخانه شورای زکات استان از آذرماه در سراسر کشور اطلاع رسانی و فراخوان داده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام ادامه داد: در این جشنواره بیش از 1000 اثر هنری در قالب فیلم کوتاه، موشن گرافی، مقاله و غیره ارسال شده که هیئت داوران تعدادی از آثار برتر را معرفی کرده و در پایان مراسم از برگزیدگان تجلیل به عمل می‌آید.

وی یادآور شد: علاوه بر زبان هنر از تمام ظرفیت ها در ترویج فریضه زکات شامل بهره گیری از ظرفیت هیأت مذهبی، مساجد، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات محیطی و غیره در سطح استان استفاده شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تصریح کرد: از 534 روستای استان 420 روستا دارای اقلام زکات بوده که تعداد 402 روستا دارای شورای زکات هستند.

وی اظهار داشت: در سال 1401 بیش از 9 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات پرداخت شده که حدود 146 درصد نسبت به برنامه‌های پیش بینی شده استان رشد صورت گرفته و نسبت به دوره مشابه سال گذشته 54 درصد رشد داشته‌ایم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 997883

مهمترین اخبار ایران و جهان: