نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 10:59

کمک بزرگ مالیات به عمران شهرها و روستاها/ مبارزه با فرار مالیاتی به‌طور جدی ادامه می‌یابد

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به کمک بزرگ مالیات به عمران شهرها و روستاها گفت: مبارزه با فرار مالیاتی به‌طور جدی ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی حسین‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه حدود 92 درصد درآمدهای استان سمنان از طریق مالیات تأمین می‌‌شود، اظهار کرد: به‌تبع تحقق وصول درآمدهای مالیاتی هفت ماهه استان که بالغ بر یک هزار و 720 میلیارد تومان است، اداره کل امور مالیاتی استان، مبلغ 350 میلیارد تومان نیز از محل عوارض وصول کرد.

وی تصریح کرد: تمام این موارد در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها بابت روستاهای فاقد دهیاری و اداره کل امور عشایر استان سمنان قرار گرفته که این رقم نسبت به سال گذشته، 5/2 برابر افزایش داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به وصول 112 میلیارد تومانی عوارض سلامت علاوه بر موارد فوق خاطرنشان کرد: همه این مبالغ در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته که در راستای ماده 43 قانون دائمی ارزش‌افزوده از جمله پیگیری و پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای دارای 20 هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و جامعه عشایری برای بیمه‌های روستایی و پس از آن، برای تجهیز بیمارستان‌ها هزینه خواهد شد.

حسین‌پور ضمن بیان برنامه‌های آتی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان گفت: مبارزه جدی با فرار مالیاتی که حقیقتاً به‌عنوان یک آسیب جدی بر بدنه اقتصاد کشور مطرح است، در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: بخشی از این فرار، ناشی از اقتصاد غیررسمی نظیر قاچاق، فعالیت‌های غیرقانونی و امثال آن است.

حسین‌پور ضمن ابراز خرسندی از اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی گفت: با اجرای فراخوان اول این قانون که شامل شرکت‌های بورسی و فرابورسی است، کلیه معاملات قابل ردیابی بوده و حتی نظارت بر قیمت‌گذاری و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی برای فروش کالا و خدمات به‌ویژه مایحتاج عمومی مردم به نحو مطلوب میسر خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ابراز امیدواری کرد: با اجرای این قانون و حمایت همه‌جانبه از تولید شاهد اقتصادی پویا در کشور باشیم بود.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 951783

مهمترین اخبار ایران و جهان: