نیوز سیتی!
17 بهمن 1401 - 00:29

برخورد قاطع با ساخت‌وساز در خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاها

خرم‌آباد- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از برخورد قاطع با ساخت‌وساز غیر مجاز در خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاهای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، میردریکوند امروز یکشنبه در حاشیه کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها لرستان، اظهار داشت: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی هرگونه ساخت‌وساز در خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاها بدون دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون مذکور ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی، اضافه کرد: از خریداران زمین‌های کشاورزی و باغی درخواست می‌شود تا پیش از انجام هرگونه معامله وضعیت کاربری زمین را از مراجع ذیصلاح از جمله جهاد کشاورزی استعلام کنند تا مورد سو استفاده افراد سودجو قرار نگیرند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: موافقت برای تغییر کاربری بر اساس نیاز و ضرورت اجرای طرح مورد درخواست در استان صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی در جهت امنیت غذایی از اهداف مهم است، باید با طرح درخواست‌ها در کمیسیون از تخریب اراضی مستعد کشاورزی جلوگیری شود.

میر دریکوند، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به اینکه هرگونه تغییر کاربری نیازمند دریافت مجوز از کمیسیون مربوطه است، از ساخت‌وساز غیرمجاز خودداری کنند؛ زیرا باعث تشکیل پرونده کیفری برای اشخاص می‌شود.

وی، گفت: تعداد ۱۰ پرونده در سطح شهرستان‌های، خرم آباد، سلسله، دورود، کوهدشت، دلفان، پلدختر، چگنی، ازنا، در این جلسه با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و تقویت زنجیره‌های تولید و امنیت غذایی، بررسی و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1021383

مهمترین اخبار ایران و جهان: