نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 20:17

۸۷ طرح عمرانی و خدماتی در فیروزکوه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

فیروزکوه- فرماندار فیروز کوه گفت: ۸۷ طرح عمرانی و خدماتی همزمان با ایام دهه فجر در فیروزکوه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری منش عصر سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار داشت: طرح‌ها در حوزه صنعتی، کشاورزی، تولیدی، خدماتی و عمرانی با ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای ۹۳ نفر به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۳۶ پروژه روستایی در بخش‌های مرکزی و ارجمند از محل ارزش افزوده تأمین اعتبار شده در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد گفت: ۲۵ پروژه بخش مرکزی شامل؛ بهسازی معابر، تأمین روشنایی معابر، تکمیل پارک بانوان، ایجاد مکان ورزشی جوانان، تأمین آب شرب، هدایت آب‌های سطحی، اجرای دیوار حائل، اصلاح شبکه آب شرب، بازسازی مرقد امامزاده محمد و محمود (ع) بخش دیگری از پروژه‌ها است.

حیدری منش افزود: ۵ پروژه نیز در بخش ارجمند شامل؛ بهسازی معابر اصلی و فرعی به منظور اجرای دیوار سنگی و جدول گذاری آماده افتتاح و بهره برداری است، ۸ پروژه از محل منابع شهرداری آماده سازی شده که ۳ پروژه آن مربوط به شهرداری فیروزکوه است که عبارتند از؛ افتتاح فاز اول پروژه کانال زهکشی و هدایت آب‌های زیر زمینی سه راه شهرک و یک پروژه کلنگ زنی پروژه احداث ساختمان اداری شهرداری فیروز کوه است.

فرماندار فیروزکوه گفت: شهرداری ارجمند نیز با ۵ پروژه در حوزه‌های احداث دیوار ساحلی، اجرای آسفالت، کفپوش کوچه و معابر اجرا و نصب کابل فیبر نوری و نصب و راه اندازی دوربین شبکه اجرا شده و آماده بهره برداری است و ۵ پروژه بخش خصوصی عبارتند از، افتتاح پرورش گوسفند داشتی مولد نژاد، افتتاح پست برق سیار ۳۲ مگاوات شهرک صنعتی فیروزکوه، افتتاح شبکه توزیع برق ۲۰ کیلو وات شهرک صنعتی فیروزکوه، افتتاح یک شرکت و افتتاح یک هتل در شهر فیروزکوه از طرح‌های قابل افتتاح بخش خصوصی در این دهه مبارک هستند.

وی افزود: ۲ پروژه در بخش عشایری و فاقد دهیاری از محل اعتبارات ارزش افزوده توسط فرمانداری فیروزکوه انجام شده و ۲ پروژه فاقد دهیاری دیگر نیز در روستاهای ماهیان و حسن آباد افتتاح خواهد شد. ۳ پروژه از محل اعتبارات تملک دارایی و یک طرح دیگر در روستاهای درده و نجفدر به صورت بهسازی معابر، شامل بهسازی معابر روستاهای درده و نجفدر و بادرود اجرا و برای افتتاح و بهره برداری آماده شده است.

حیدری منش بیان داشت: ۹ پروژه در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش روستایی ،۷ پروژه در حوزه جهاد کشاورزی، ۹ پروژه در حوزه منطقه برق، ۶ پروژه در حوزه مخابرات ،۸ پروژه در حوزه آب و فاضلاب شهرستان (فیروزکوه و ارجمند)، ۲ پروژه در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ۲ پروژه در بخش شهرک‌های صنعتی و یک پروژه در بخش صنعت معدن و تجارت افتتاح خواهند شد.

فرماندار فیروزکوه بیان داشت: ۱۱۷ عنوان برنامه مختلف با محوریت تاکید بر فریضه جهاد تبیین و ایجاد ظرفیت‌هایی برای مشارکت مردم و خدمات رسانی بهتر به مردم و حمایت از پویش‌های مردمی در حوزه انقلاب اسلامی اجرایی خواهد شد. طرح‌ها در حوزه کشاورزی با اجرای پوشش انهار، جاده بین مزارع، ایجاد قنوات است در حوزه گردشگری با افتتاح هتل گردشگری در سطح شهرستان، و حوزه صنعتی با راه اندازی پست ۶۳ به ۲۰ شهرک صنعتی فیروزکوه و پیگیری برای شکل گیری فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری در شهرک صنعتی با ایجاد پروژه‌های مختلف بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی شکل گرفته است.

وی عنوان داشت: در طرح‌هایی که برنامه ریزی شده محوریت بر آمایش سرزمینی و حل مشکلات اساسی مردم است و در این راستا یکی از پروژه‌های در دست افتتاح پل بین روستاهای دهستان حبله رود است که روستاهای انزاها و آتشان را به هم متصل خواهد کرد و خواسته چندین ساله روستاییان محقق ی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1011083

مهمترین اخبار ایران و جهان: