نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 17:09

برگزاری مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در مناطق چهارگانه مرکزی

اراک- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: مانور عملیاتی، تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در مناطق چهارگانه استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش مهر، محمود محمودی ظهر دوشنبه با اشاره به ویژگی‌های این مانور اظهار داشت: این مانور با پیش بینی زلزله ۶ ریشتری در سطح استان به مرکزیت شهرستان کمیجان و روستای کلوان پیش بینی شده و بر این اساس در اثر این زلزله تعدادی از ساختمان‌ها و منازل و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی شهر کمیجان آسیب دیده و طبق بررسی‌های به عمل آمده امکان اصلاح شبکه آسیب دیده برق وجود ندارد و باید پنج کیلومتر شبکه جدید احداث شود.

وی افزود: در این مانور ۱۰۰ نفر از نیروهای استان‌های البرز و همدان در شهرستان کمیجان در زلزله فرضی مشارکت دارند.

محمودی با اشاره به اهداف مهم این مانور بیان کرد: ارتقای سطح آمادگی و تمرینی در شرایط بحران در مواجهه با بلایای طبیعی، اصلاح و مقام‌سازی شبکه و افزایش قابلیت اطمینان از مهمترین اهداف برگزاری این مانور عملیاتی است.

وی افزود: در شرکت توزیع برق استان، ۱۲ شهرستان و ۱۷ منطقه عملیاتی و ۷۸۲ مشترک تحت پوشش قرار دارد و تلفات انرژی استان ۷.۹۲ درصد است که کمتر از میانگین کشوری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی خاطر نشان کرد: پیک بار استان مرکزی در تابستان گذشته به ۹۵۶ مگاوات رسید و شاخص مهم خاموشی در استان به ۶ دهم دقیقه رسیده و مجموعه کنتورهای هوشمند به ۲۰ هزار دستگاه نزدیک شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 965783

مهمترین اخبار ایران و جهان: