نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 15:47

بازداشت هفت هزار فلسطینی در سال ۲۰۲۲

مرکز مطالعات اسرای فلسطین از بازداشت ۷۰۰۰ فلسطینی از جمله ۸۶۵ کودک به دست صهیونیست‌ها در سال گذشته میلادی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز مطالعات اسرای فلسطین، امروز (یکشنبه) در گزارشی از بازداشت هفت هزار فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی از جمله ۱۶۴ زن و دختر و ۸۶۵ کودک در سال ۲۰۲۲ خبر داد.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، در گزارش این نهاد فلسطینی آمده است که اشغالگران صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ به طور روزانه اقدام به بازداشت فلسطینی‌ها کردند. «ریاض الاشقر» مدیر این مرکز نیز گفت که اکثر بازداشت‌شدگان تحت شکنجه، توهین و ضرب و شتم قرار گرفته و بعد از مدتی آزاد شده‌اند، اما بسیاری نیز همچنان در زندان هستند.

طبق این گزارش، ۴۱۰ فلسطینی به بهانه تحریک علیه رژیم صهیونیستی در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی بازداشت شده‌ و برخی از آن‌ها بدون طی مراحل دادرسی همچنان در قید بازداشت هستند. مقامات قضایی صهیونیستی به تعدادی از بازداشت شدگان نیز گفته‌اند که شرط آزادی آن‌ها عدم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است.

همچنین از میان ۸۶۵ کودک بازداشت شده، ۱۴۲ نفر از آن‌ها زیر ۱۲ سال و برخی نیز زیر ۹ سال دارند. در اقدامی عجیب صهیونیست‌ها حتی یک کودک دو ساله به نام «حمودی مصطفی عیاش» در مقر ایست و بازرسی «برطعه» را بازداشت کردند، با این اتهام که او به سوی مأموران صهیونیست سنگ پرتاب کرده است!، این کودک خردسال پس از ساعاتی به پدر و مادرش بازگردانده شد.

در این راستا دادگاههای رژیم صهیونیستی برای کودکان بازداشتی در مجموع بالغ بر ۱۴۰ هزار دلار غرامت و جریمه مالی، حکم صادر کرده‌اند.

 بازداشت‌های اداری (بازداشت‌های طولانی مدت بدون طی مراحل دادرسی) نیز در سال ۲۰۲۲ به طرز قابل توجهی افزایش یافت و طبق گزارش  مرکز مطالعات اسرای فلسطین ۲۳۴۰ مورد بازداشت اداری صورت گرفت که از این میان بازداشت ۱۲۳۹ نفر حداقل یک بار تمدید شده است.

سال گذشته میلادی را می‌توان سال شدیدترین درگیری‌های مسلحانه و غیرمسلحانه فلسطینی‌ها از زمان انتفاضه دوم دانست، به طوریکه گروههای مقاومت مسلحانه مانند «عرین الاسود» و «گردان جنین» بارها در کرانه باختری اقدام به عملیات مسلحانه علیه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست کردند و دامنه این حملات به مناطق اشغالی ۱۹۴۸ نیز رسید و همزمان عملیات‌های انفرادی فلسطینی‌ها نیز به طرز چشمگیری افزایش داشت.

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 947939

مهمترین اخبار ایران و جهان: