نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 20:01

افتتاح کتابخانه مخصوص کودکان در شهر مشهدریزه تایباد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تایباد گفت: یک سالن کتابخانه مخصوص کودکان با اعتبار ۳۰ میلیون تومان در شهر مشهدریزه افتتاح شد.

حسن سالاری در گفت و گو با خبرنگار فارس در تایباد اظهار کرد: یک سالن مخصوص کودکان در کتابخانه حضرت محمد(ص) شهر مشهدریزه، مرکز بخش میانولایت تایباد، افتتاح شد که برای آن ۳۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تایباد افزود: این کتابخانه مخصوص کودکان درحال حاضر ۲ هزار و ۱۵۰ جلد کتاب در حوزه کودکان دارد و اعتبار آن از محل تملک دارایی های شهرستان و اعتبارات انجمن کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تامین شده است.

وی ادامه داد: گشایش چنین فضاهای مطالعه ای و همکاری نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ کتابخوانی می تواند بسیاری از آسیب های فضای مجازی را در کودکان و نوجوانان کاهش دهد.

سالاری بیان کرد: تعداد ۶ کتابخانه در سطح شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲ کتابخانه در شهر تایباد، یک کتابخانه در شهر کاریز، یک کتابخانه در شهر مشهدریزه، یک کتابخانه سیار و یک کتابخانه مشارکتی در اداره زندان ها مستقر هستند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تایباد خاطرنشان کرد: کتابخانه های این منطقه مرزی بیش از ۷۸ هزار جلد انواع کتاب و ۶ هزار و ۲۰۰ عضو فعال دارند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 966183

مهمترین اخبار ایران و جهان: