نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 16:57

جمهوری اسلامی چرخه ساختن انسان‌های الهی است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بستر تحولی شهید سلیمانی بلدطیب نظام اسلامی بود، گفت: جمهوری اسلامی چرخه ساختن انسان‌های الهی است و این چرخه توقف ندارد و چرخه رویش است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز (سه شنبه) در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که در محل مصلی تهران برگزار شد، اظهار داشت: یاد و خاطره شهید بزرگوار و نام آور، قهرمان مبارزه با تروریسم و استکبار جهانی را گرامی می‌داریم و به روح بلندش درود می‌فرستیم. از همه ملت ایران به ویژه جوانان غیور به دلیل پاسداشت یاد و خاطره این قهرمان ملی سپاسگزارم.

رئیس جمهور عنوان کرد: بدون تردید پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره قهرمان ملی و امت اسلامی پاسداشت همه ارزش‌های الهی است. گرامیداشت شهید سلیمانی؛ چهره جهانی مبارزه با استکبار، تجلیل از تمام خوبی‌ها و دلدادگی‌ها، اخلاص، اعلام نفرت و بیزاری از ظلم، استکبار و نظام سلطه است.

وی تصریح کرد: این گرامیداشت و حضور، عادی نیست بلکه همراه خود پیام و سخنی دارد. از یک سو پیام به همه آزادمردان و آزاد زنان عالم است که باید با ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم، ستم و استکبار راه را بر ستمگران سد کنند. از سوی دیگر پیام برای ظالمان و ستم پیشگام عالم نیز هست که بدانید شرایط شما رو به افول و نا امیدی است و انسان‌های تحول خواه، خداخواه و حق‌ها تعیین کننده هستند.

رئیسی بیان کرد: این گرامیداشت پیام امید، نفرت و یاس را دارد. از یک سو برای از دست دادن یک بزرگ محزون هستیم و از سوی دیگر بسیار محزون هستیم و قلوب مؤمنین جریحه دار از دست دادن یک سرباز سرافراز و دلداده میهن اسلامی مان است. از سوی دیگر مفتخر و سربلند هستیم که شخصیتی نه به ایران بلکه به تمام مسلمانان جهان فکر می‌کرد و برای آزادی همگان هدف داشت.

رئیس جمهور با اشاره به شخصیت حاج قاسم سلیمانی با نگاه به تحول، خاطرنشان کرد: طبق روایات انسان باید همواره خود را به دنبال تحول ببینند تا روز اول شأن بهتر از روز دوم و هفته دومشان برتر از هفته اولشان باشد. تحول فردی و شخصی اولین نکته شخصیت سردار سلیمانی بود واو می‌دانست جامعه سازی در گروی خودسازی است و کسی که امیر نفس نشود امکان ندارد یک شخصیت اثر گذار در جامعه بشری شود.

وی اضافه کرد: تمامی پیشوایان و بزرگان ما ابتدا راه خودسازی را پیمودند و تقوای الهی پیشه کردند. انسان با تقوایی خود ساخته می‌تواند در جامعه فردی اثرگذار باشد. شهید سلیمانی این تحول را از خود آغاز کرد.

رئیسی گفت: عشق به خدا، اهل بیت و صدیقه طاهره (س) او را انسان خودساخته ای پرورش داد. تاکید امام برای همه ما این بود خودسازی و رعایت تقوای الهی بود. نکته دوم سیره شهید سلیمانی بستر تحولی ای بود که شهید سلیمانی در آن قرار گرفته بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بستر تحولی شهید سلیمانی بلدطیب نظام اسلامی بود، گفت: مکتب شهید سلیمانی در راستای مکتب امام خمینی و امام خامنه ای است و این دو مکتب در امتداد مکتب عاشورای حسینی است. تاکید به شناخت مکتب شهید سلیمانی چون معیارها و شاخص‌های برای انسان پیرو مکتب الهی دارد، ما باید بدانیم جمهوری اسلامی چرخه ساختن انسان‌های الهی است و این چرخه توقف ندارد و چرخه رویش است.

وی اضافه کرد: شهدا و جانبازان ما در این چرخه متحول شدند و رویش پیدا کردند. این چرخه درون‌زا و زنده است و همواره در حال تحول است. شهید سلیمانی در این بستر و نظام که آن را حرم می‌خواند، رشد و پرورش یافته است. پس خود هم پرورش یافته این نظام و هم سند حقانیت این نظام است. همواره این بستر تحولی و رویش وجود دارد و انسان‌های فرهیخته و مجاهد و اثرگذار در این نظام اسلامی رشد و پرورش خواهند یافت.

رئیسی خاطرنشان کرد: نکته دیگر جهاد تحول در میدان است که شهید سلیمانی در این جهاد بسیار برجسته بود. شخصیتی که اقداماتش در میدان، منحصر به فرد و ساختار سازی اش در میدان بود و اینکه برایش شیعه و سنی، مسلمان و مسیحی و سوری و ایرانی و افغانی اهمیت نداشت و فقط به دنبال دفع شر و فساد بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: برخلاف اینکه بعضی می‌گفتند شهید سلیمانی در این منطقه به دنبال شیعه سازی است، او به دنبال دفع شر و ظلم در منطقه بود.

ادامه دارد…

منبع: مهر
شناسه خبر: 952783

مهمترین اخبار ایران و جهان: