نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 16:39

ضرورت تبیین مکتب شهید سلیمانی/۹ دی روز بصیرت ملت ایران است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن سالروز ۹ دی و حضور پرشور مردم در محکومیت فتنه ۸۸، گفت: ۹ دی روز بصیرت ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه حضرت زهرا (س) نزد خداوند متعال و پیامبر اکرم (ص) بسیار بالا است و مقام معظم رهبری رزق هرساله خود را از ایام فاطمیه دریافت می‌کنند و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید مزدی برای رسالت در میان شما بجز مودت اهل بیت (ع) را نمی‌خواهم.

وی افزود: اخیراً وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده است ایران با پهپادهای خود امنیت را از نیروهای آمریکایی در منطقه گرفته است که نشان از قدرت دفاعی کشور دارد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی بود که سبب اقتدار کشور شده است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) به آمریکا هیچ غلطی نمی‌توانید انجام دهید و همچنین رهبر شوروی را به اسلام دعوت کرد و این کار تنها با تکیه بر قدرت ایمان ممکن است و این امام راحل (ره) بود که اسلام ناب را به جهان معرفی کرد.

علما با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی، بیان کرد: ۹ دی روز بصیرت ملت ایران است و قرآن همواره توصیه به بصیرت می‌کند و پیامبران نیز با هدف بصیرت افزایی مبعوث شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم کرمانشاه همواره پشتیبان و حافظ ارزش‌های اسلامی بوده‌اند، عنوان کرد: مردم کرمانشاه هشتم دی ماه سال ۸۸ به میدان آمدند و با آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق و پیمان کردند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه دست دشمن در حوادث اخیر کشور قابل مشاهده است، تاکید کرد: اغتشاشات اخیر تنها با بصیرت مردم شکست خورد و باید ابعاد انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن برای آحاد مردم بیان شود.

وی ادامه داد: بصیرت و حضور در صحنه سبب حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلاب می‌شود و باید دانست دشمن همواره درپی ایجاد فتنه و ناامنی در کشور است و باید آگاهی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

علما با بیان اینکه تشییع باشکوه پیکر شهید سلیمانی یک نظرسنجی عمومی بود، خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی یک مکتب است که تمام ابعاد شخصیتی این شهید نیازمند تبیین است.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی گفت خانواده‌های شهدا همانند امامزاده هستند و همواره به آنها سرکشی می‌کرد و این شهید صاحب فکر و اندیشه بود زیرا در مکتب اهل بیت (ع) پرورش یافته بود و زمینه ساز آزادی کشورهای سوریه، لبنان، عراق و … شد و حقیقتاً یک چهره بین المللی بود و سپاه کم از این چهره‌ها ندارد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ایمان شهید سلیمانی گفت: سردار دل‌ها در کاخ ریاست جمهوری روسیه نماز خواند جایی که زمانی برای ایران توطئه می‌کردند و سردار سلیمانی نابغه بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 944139

مهمترین اخبار ایران و جهان: