نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 20:49

تولید علوفه در مراتع کشور به ۷ میلیون تن کاهش یافت

ایلام-مدیر کل امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور گفت:سال گذشته تولید علوفه در مراتع کشور بیش از ۱۰ میلیون تن بوده که امسال به ۷ میلیون تن کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ترحم بهزاد ظهر سه شنبه در دیدار با مسئولان و کارشناسان منابع طبیعی ایلام با اشاره به کاهش علوفه در مراتع کشور اظهار کرد: به منظور بهبود وضعیت تولید علوفه در مراتع، طرح پنج ساله‌ای در وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده که در پایان آن، سطح زیر کشت علوفه در مراتع کشور به ۵۰ میلیون هکتار خواهد رسید.

وی افزود: در قالب این طرح، سالانه یکصد هزار هکتار از اراضی کم بازده، زیر کشت علوفه‌های مرتعی می‌رود و در پایان پنج سال یک میلیون هکتار علوفه در مراتع کشور تولید می‌شود.

بهزاد همچنین با اشاره به وجود دام مازاد در مراتع کشور گفت: بر اساس استانداردهای موجود، باید ۳۸ میلیون واحد دامی در ۸۴ میلیون هکتار مرتع تعلیف شود این در حالی است که هم اکنون ۸۰ میلیون واحد در این میزان مراتع کشور تعلیف می‌شوند.

مدیر امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور در ادامه اضافه کرد: از راهکارهای مهم در حال اجرا برای حفظ مراتع موجود، سوق دادن بهره برداران مراتع به سمت فعالیت‌های همچون زنبورداری و کشت گیاهان دارویی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 968683

مهمترین اخبار ایران و جهان: