نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 10:57

فارس من| افزایش نارضایتی شهروندان اهوازی از وضعیت آسفالت/ مردم: اهواز را به عنوان شهرِ چاله‌های خیابانی در گینس ثبت کنید

یک شهروند اهوازی گفت: برای ما روشن نیست که مدیران و مسئولان شهر اهواز با حفاری زمین و رها کردن این خرابی‌ها به دنبال چه هستند چون ما تا به حال نتیجه‌ روشنی را مشاهده نکردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان فارس با راه‌اندازی کمپینی خواستار رسیدگی به وضعیت نامناسب آسفالت در خیابان‌های شهر اهواز شدند. این کمپین با عنوان «درخواست ترمیم آسفالت محلات اهواز» در سامانه «فارس من» ثبت شده است.

اهواز کلان‌شهر عجیبی است. اهواز هفتمین شهر پرجمعیت ایران است با قابلیت‌های فراوان اقتصادی، اجتماعی و گردشگری. شهری که می‌توانست بسیار زیبا باشد اما دستِ ناکارآمد مدیران شهری، اهواز را به شهری بدل ساخته با سونامی‌های غول‌پیکری به نام انباشت زباله، جولان سگ‌های ولگرد، آلودگی‌های ریزگردی و مازوتی، فاضلاب‌های روباز، خیابان‌های ناهموار، پل‌های مسدود، پروژه‌های ناتمام و سردرگُم، آبگرفتگی‌های فراوان و فضای سبزِ اندک.

 اهواز شهری است که  ساخت یک پل روگذر در آن سالها به طول می‌انجامد و پل‌های عریض و طویلش یکی یکی بسته می‌شوند تا انسداد آنها آدم‌ها و ماشین‌ها را زیر بار ترافیک خفه و طاقت‌شان را طاق کند.

 اهواز به لطفِ مدیران پرمُدعا و پرطمطراق‌ِمان به شهری بدل شده است که خیابان‌هایش خودرو می‌بلعند و به قریب به اتفاق محلاتش که گام بگذاری به چشم می‌بینی که کارگران در میان حصاری از ماشین‌های سنگین و نیمه‌سنگین مشغول کارند. مشغول حفاری‌های ادامه‌دار و بی‌سرانجام. حفاری‌هایی که تا به امروز فقط آسفالت‌ خیابان‌ها را شخم زده‌اند و نتیجه‌ی روشنی برای مردم نداشته‌اند.

خیابان‌های پر از چاله

یکی از شهروندان اهوازی ساکن منطقه‌ی زیتون با بیان اینکه کیفیت آسفالت در شهر اهواز بسیار اسفناک است، به خبرنگار فارس گفت: از وضعیت کنونی آسفالت خیابان‌ها صبر شهروندان به سرآمده است. خیابان‌های سطح شهر و محلات پر از چاله‌های بزرگ و کوچک است که سطح آن‌ها از یک وجب تا یک متر مربع می‌رسد.

وی ادامه داد: این شرایط علی‌رغم اینکه حرکت را برای خودروها بسیار دشوار کرده است، سبب ایجاد ترافیک‌های طولانی در شهر شده است و ما همچنان منتظر هستیم که مسئولین شهری فکری به حال مردم بکنند.

 

 

آسفالت بی‌کیفیت جان مردم را به خطر انداخته

یکی دیگر از شهروندان اهوازی ساکن فاز 2 پادادشهر نیز به خبرنگار فارس گفت: از سال گذشته این منطقه برای انجام پروژه‌ی فاضلاب حفاری شد و پس از پایان پروژه شهرداری اقدام به آسفالت خیابان‌ها کرد.

وی با اشاره کیفیت نامناسب آسفالت بیان کرد: این آسفالت 2 ماه بعد خراب شد و این مسئله باعث شد تا تعدادی از شهروندان جان خود را از دست بدهند. تا کی باید جان شهروندان اهوازی قربانی کم‌کاری و کوتاهی مدیران شود.

یکی دیگر از شهروندان اهوازی ساکن کوی باهنر با اشاره به وخامت وضعیت خیابان‌ها و کوچه‌های این محله گفت: در برخی از مناطق کوی باهنر نظیر بولوار معلم و بهاران حفاری‌ها به حال خود رها شده‌اند و معضلات زیادی را برای ساکنان این مناطق ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید شهر اهواز را به عنوان شهرِ چاله‌های خیابانی در گینس ثبت کرد، گفت: واقعا برای ما روشن نیست که مدیران و مسئولان شهری دقیقا با کندن زمین و رها کردن این خرابی‌ها به دنبال چه هستند چون ما تا به حال نتیجه‌ای مشاهده نکردیم.

یکی دیگر شهروندان اهوازی نیز با اشاره به آسیب‌دیدن خودروی‌اش به دلیل چاله‌های خیابانی به خبرنگار فارس گفت: در پی آبگرفتگی‌های اخیر وجود چاله‌های عمیق در خیابان‌های شهر سبب آسیب‌دیدن خودروی‌ام شد و شکایت در این خصوص هم راه به جایی نبرده است.

نمی‌توانیم همه خیابان‌ها را آسفالت کنیم

حمید دغاغله رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز در نود و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز با بیان اینکه ما نمی‌توانیم همه خیابان‌های شهر را آسفالت کنیم، اظهار کرد: ۵ هزار میلیارد تومان برای آسفالت شهر نیاز است و امسال ۳۰۰ میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده است.

وی این را هم گفت که در برخی جاها که نیاز به آسفالت دارند، بررسی‌ها انجام شده است اما به دلیل اینکه شرکت آبفا طرح توسعه آب و فاضلاب دارد، نمی‌توانیم آسفالت را انجام دهیم.

تلاش خبرنگار فارس برای گفت‌وگو با احمد سراج رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز در خصوص وضعیت آسفالت و برنامه‌های شورای شهر برای ترمیم آسفالت در محلات شهر اهواز حاصلی در بر نداشت.

بارش‌های اخیر، حفاری‌ها، استفاده از مواد اولیه نامرغوب در تولید آسفالت و انجام غیراصولی و غیراستاندارد پروژه‌ها، وضعیت آسفالت در شهرستان اهواز را در شرایط بسیار نامناسبی قرار داده است. سطح معابر در شهرستان اهواز حدود ۶۰ میلیون مترمربع است که پیش‌بینی می‌شود ۷.۵ میلیون مترمربع از این میزان، نیاز به ترمیم، بهسازی و دارند و وضعیت این معابر باید دقیق بررسی شود.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1014483

مهمترین اخبار ایران و جهان: