نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 17:42

رئیس سازمان محیط زیست: نگاه دولت سیزدهم به موضوع محیط زیست تبلیغاتی نیست

رئیس سازمان محیط زیست گفت: دولت سیزدهم به موضوع محیط زیست، نگاه سیاسی و تبلیغاتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس اردبیل، علی سلاجقه عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، اظهار کرد: در طی چند دهه اخیر متاسفانه موضوع محیط زیست کشورمان با مسائل سیاسی‌کاری و تبلیغاتی پیوند خورده بود که از زمان آغاز دولت سیزدهم، رویه سابق با برنامه‌ریزی‌های لازم، متوقف شده است.

وی افزود: شخص رئیس جمهور در مسائل محیط زیستی دستور اکید دارند که در تصمیمات قانونی حوزه محیط زیست، منافع به حق مردم در اولویت قرار داشته باشد و در کنار این موضوع از محیط زیست حراست شود.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: خوشبختانه در بودجه سال ۱۴۰۲ به محیط زیست کشور در بخش‌های گوناگون توجه ویژه و بی سابقه‌ای صورت گرفته است و امیدواریم با پیشنهادات بودجه دولت در حوزه محیط زیست، نمایندگان مجلس شورای اسلامی همکاری حداکثری داشته باشند.

سلاجقه گفت: بنده به عنوان رئیس سازمان محیط زیست کشور که یکی از متولیان موضوع فرا دستگاهی و ملی، کاهش و رفع آلایندگی هوا شرمنده و عذر خواه مردم هستم، تولد فرزندان ناقص الخلقه،بیماری‌های بسیار جدی در طول مدت زمان میان و بلند مدت و تاثیرات روحی و روانی از عوارض آلودگی هوا است.

وی ادامه داد: محیط زیست باید در اولویت کلیه اقدامات کلان و خرد کشور قرار داشته باشد، مردم قبل از توسعه به دنبال یک آب و هوای پاک هستند و امنیت زیستی مهم‌تر از امنیت غذایی است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: محیط زیست در سراسر کشور تا کنون ۱۵۴ شهید و ۵۰۰ جانباز در راه دفاع از منابع طبیعی به میهن عزیزمان اعطا کرده است.

سلاجقه تشریح کرد: در طی یک سال اخیر اقدامات زیر بنایی بی سابقه و بدون نگاه‌های خار از چارچوب و‌ غیر تخصصی در حوزه محیط زیست اتخاذ شده است.

وی گفت:در استان اردبیل ۲۶ درصد زیر مجموعه محیط زیست است و توسعه استان اردبیل در بخش‌های مختلف باید انجام شود و در کنار این موضوع مهم یک‌ امر مهم دیگری که رعایت قوانین محیط زیستی است باید رعایت شود.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 942483

مهمترین اخبار ایران و جهان: