نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 20:50

قاضی زاده هاشمی: شهرک رضویه پشت صحنه اصلی حاشیه شهر مشهد است

نماینده مردم شهرستان‌های فریمان، بخش رضویه و سرخس گفت: باید توجه داشت حاشیه شهر مشهد گاهی به شهرک های شهید رجایی، باهنر و طبرسی محدود می‌شود در حالی که رضویه پشت صحنه اصلی حاشیه شهر مشهد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم شهرستان‌های فریمان، بخش رضویه و سرخس در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب رضویه، با اشاره به طولانی شدن این پروژه که از خواسته‌های قدیمی مردم شهر رضویه بوده است، اظهار کرد: در مصوبات سفر رئیس‌جمهور این موضوع مورد نظر قرار گرفت و در جلسات مسئولان استان نیز مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این پروژه وزارت نفت به کمکان می آید، تصریح کرد: البته پروژه‌های زیادی در دست اجراست که در قالب پیوست اجتماعی و مصوبات سفر رئیس‌جمهور نیاز به همکاری وزارت نفت دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های فریمان، بخش رضویه و سرخس، احداث ۳۰ کیلومتری جاده مشهد به سرخس و پروژه فاضلاب رضویه را از جمله پروژه های حاشیه شهر مشهدبرشمرد که تامین اعتبار آن بر عهده وزارت نفت است و افزود: در حال حاضر اعتبار این پروژه‌ها نقدا در حساب دستگاه‌هاست. در کنار این ۲ پروژه، سد شوریجه نیز پروژه دیگری است که قریب ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار آن در حساب شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی است.

قاضی زاده هاشمی در ادامه با ابراز گلایه از شهردار مشهد بابت عدم احداث ۱۴ کیلومتر دوم شهرک رضویه تا قازقان عنوان کرد: جاده میامی سالانه پذیرای ۲ میلیون زائر برای امام‌زاده یحیی ابن زید (ع) است، اما تخلیه پسماند در این منطقه زائران را آزار می‌دهد. باید توجه داشت منطقه رضویه تامین‌کننده اصلی مصالح شهر مشهد نیز می باشد. همچنین کشتارگاه مشهد در این منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به تعهد شهرداری مشهد در خصوص تعریض این جاده تا ایستگاه پسماند ۱۴ کیلومتر، اظهار کرد:  این موضوع در دوره قبل مدیریت شهری مشهد انجام شد، اما در مورد ۱۴ کیلومتر دوم تاکنون اقدامی نشده است. ترکیب زباله و فاضلاب در این منطقه زیبنده آن نیست. قرار نیست که شهرداری از مردم مشهد کسب درآمد کند، ولی برای آنان کاری نکند.

 نماینده مردم شهرستان‌های فریمان، بخش رضویه و سرخس با تاکید بر اینکه قدرشناسی از مردم وظیفه مسئولان است، خطارنشان کرد: مسائل اجتماعی موضوعی است که به اعتبارات حاشیه‌نشینی باز می‌گردد. وزارت کشور نیز در ماجرای تلفیق بودجه سال پیش تمام این اعتبارات را یک‌دست در اختیار حوزه اجتماعی قرار داد. از همین رو باید بخشی از این اعتبارات به حاشیه شهر مشهد منتقل شود.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 957439

مهمترین اخبار ایران و جهان: