نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 16:00

25 درصد مردم اروپا به سختی خانه‌هایشان را گرم می کنند

یک اندیشکده اروپایی اعلام کرد که نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد از هر 4 فرد اروپایی یک نفر در گرم کردن خانه‌اش با مشکل مواجه است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، اندیشکده Szazadveg اعلام کرده که نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از یک چهارم مردم اروپا در گرم کردن خانه‌های‌شان و پرداخت قبوض خود با مشکل مواجه هستند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این نظرسنجی نشان می‌دهد که 26 درصد شرکت‌کنندگان که با توجه به تعداد خانوارها در اروپا معادل حدود 100 میلیون خانوار هستند، نمی‌توانند خانه‌های خود را گرم کنند. در این بین یونان بدترین شرایط را دارد به گونه‌ای که 56 درصد مردم این کشور در گرم کردن خانه‌هایشان با مشقت و دشواری مواجهند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در پرتغال و فرانسه هم مردم شرایط خوبی ندارند به گونه‌ای که 34 درصد آنها با مشکل مشابهی مواجه هستند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که به طور کلی از هر 4 اروپایی یک نفر حداقل نتوانسته طی سال گذشته یکی از قبوض برق و گاز خود را پرداخت کند.

دوباره یونان در این شاخص بالاترین نرخ را داشته به طوری که 51 درصد جمعیت این کشور با این مشکل مواجه بوده‌اند. در قبرس، بلغارستان و ایرلند هم به ترتیب 37، 35 و 35 درصد مردم یکی از قبوض خود را پرداخت نکرده‌اند.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی افزایش تورم، بالا رفتن قیمت همه چیز از برق و گاز گرفته تا مواد غذایی را از دلایل مشکلات خود در عدم توانایی پرداخت قبوض عنوان کرده‌اند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که توانایی مردم در پرداخت قبوض‌شان در سال 2022 نسبت به سال 2021 بسیار کمتر شده است،‌به گونه‌ای که بر اساس اطلاعات دفتر آمار اروپا، یورو استات،‌ در سال 2021 آمار خانوارهایی که نمی‌توانستند خانه‌هایشان را گرم کنند تنها 6.9 درصد بود که حالا تقریبا 4 برابر شده است.

این نظرسنجی در روزهای 13 اکتبر تا 7 دسامبر و با شرکت 38 هزار نفر در انگلیس،‌ نروژ،‌ سوئیس، مولداوی، آلبانی، مقدونیه شمالی، کوزوو،‌ مونته‌نگرو، بوسنی و هرزه‌گوین و صربستان انجام شدهاست.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

منبع: فارس
شناسه خبر: 963283

مهمترین اخبار ایران و جهان: