نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 12:48

کمبود دارو در میامی جدی است/ ضرورت استفاده از نیروهای بومی

میامی- امام جمعه میامی با تاکید بر اینکه کمبود دارو در این شهرستان به معضلی جدی تبدیل است، گفت: علوم پزشکی شاهرود باید این مشکل را به‌سرعت رفع کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عزیزی صبح یکشنبه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به میزبانی دفتر خود در میامی با اشاره به مشکلات مردم شهرستان در بخش درمان، ابراز کرد: برخی داروها که بعضاً ابتدایی هم هستند، در میامی با کمبود روبرو است.

وی با بیان اینکه از دانشگاه علوم پزشکی شاهرود می‌خواهیم تا این مشکل را رسیدگی کنند، افزود: مردم میامی بعضاً برای دریافت دارو نیاز به سفر به شاهرود دارند.

امام جمعه میامی همچنین به افتتاح قریب الوقوع بیمارستان این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: انتظار ما این نیست که بخش عمده پرسنل بیمارستان بومی باشند، زیرا امکان دارد پرستار و یا متخصصان امر در درون این شهرستان موجود نباشد اما از دانشگاه علوم پزشکی خواسته‌ایم که در حد توان خدمه و تأسیسات و مشاغل مورد نیاز بیمارستان میامی را از درون شهرستان و از جوانان همین منطقه انتخاب کنند.

عزیزی با بیان اینکه بسیار جوانان میامی وجود دارند که علی رغم داشتن تخصص و تحصیلات بیکار هستند، بیان کرد: مراجعات بسیاری به دفتر امام جمعه برای بیکاری جوانان حتی با مدرک فوق لیسانس می‌شود که حاضر هستند در تأسیسات هم کار کنند لذا امید است که از ظرفیت جوانان مستعد این شهرستان بهره گیری شود.

وی همچنین با بیان اینکه در ایجاد بیمارستان دومین نکته که باید مد نظر باشد، اسکان پزشکان مورد نیاز مردم است، گفتن: برخی پزشکان که نیاز فوریتی به آنان وجود دارد، نیاز است که در میامی بیتوته داشته باشند لذا در انتخاب پزشکان باید به نوعی دقت نظر از سوی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود وجود داشته باشد که پزشکان بتوانند بهترین خدمات را به مردم شهرستان داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 962739

مهمترین اخبار ایران و جهان: