نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 09:41

حمله مسلحانه به زندان مکزیک با ۱۴ کشته و فرار ۲۴ زندانی

حمله مسلحانه به زندان مکزیک حداقل ۱۴ کشته برجای گذاشت و ۲۴ نفر دیگر هم فرار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دفتر دادستانی ایالت چیهواهوا مکزیک اعلام کرد که مردان مسلح به زندانی در شهر سیوداد خوارز در شمال مکزیک حمله کرده و ۱۴ نفر را کشته و ۲۴ زندانی را فراری داده‌اند.

در این بیانیه‌ای آمده است که تعداد نامعلومی از افراد مسلح سوار بر خودروهای زرهی در حمله روز یکشنبه به زندان شرکت کردند و در این حمله مسلحانه حداقل ۱۰ نگهبان زندان و مأموران امنیتی جان خود را از دست دادند.

به گفته دادستان محلی مکزیک، این حمله حوالی ساعت ۷ صبح رخ داد و باعث درگیری بین زندانیان در داخل این زندان بزرگ ایالتی شد.

این گزارش افزود: لحظاتی قبل از حمله، مردان مسلح در امتداد بلوار مجاور به سمت پلیس تیراندازی کردند و تعقیب و گریز خودرو را به راه انداختند که با توقیف یک خودرو و چهار مرد به پایان رسید.

بعداً، مهاجمان با یک ماشین نیمه سنگین هامر به گروه دیگری از مأموران امنیتی در خارج از زندان حمله و به سوی آنها شلیک کردند. دادستان‌ها گفتند که درگیری در داخل زندان، جایی که زندانیان از گروه‌های مختلف جنایی و کارتل‌های مواد مخدر در سلول‌های جداگانه اسکان داده شده‌اند، ۱۳ نفر را مجروح کرد.

گفته شده در این حادثه مرگبار حداقل چهار نفر بازداشت شدند اما هنوز مشخص نیست که افراد بازداشتی جز مهاجمان به زندان بوده‌اند یا افراد زندانی.

همچنین جزئیاتی در مورد چگونگی فرار ۲۴ زندانی در جریان این حمله در دسترس نیست. دادستان مکزیک وعده انجام تحقیق درباره انگیزه حمله را داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 949139

مهمترین اخبار ایران و جهان: