نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 16:44

لزوم تامین اعتبار برای تکمیل طرح‌های بازآفرینی شهری اردبیل

اردبیل- شهردار اردبیل گفت: بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری جزو اولویت‌های شهرداری است که برای تکمیل طرح‌ها نیازمند تامین اعتبار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صفری ظهر چهارشنبه در نشست رویداد «بم سفیر نوسازی برای ایران قوی» با حضور سفیران نوسازی از شهرستان بم در شهرداری اردبیل اظهار کرد: بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری جزو اولویت‌های شهرداری است که برای تکمیل این طرح‌ها نیازمند تأمین اعتبار هستیم.

وی به اجرای ۱۳ طرح بازآفرینی شهری در محلات هدف و کم‌برخوردار اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح‌ها از سه سال گذشته در اردبیل آغاز شده است که از سوی شرکت بازآفرینی شهری برای عملیات اجرایی این طرح‌ها ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته بود که اکنون با کمبود اعتبار روبرو شده است.

شهردار اردبیل با تاکید بر لزوم رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی استان که از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری است، افزود: اعتبارات تخصیص یافته به بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری باید افزایش یابد تا بتوانیم پروژه‌ها را به اتمام برسانیم زیرا یک سوم جمعیت شهری اردبیل در سکونت‌گاه‌های غیررسمی، سکونت‌گاه‌هایی با بافت‌های تاریخی، بافت ناکارآمد و بافت ناسازگار شهری ساکن هستند.

صفری خاطر نشان کرد: احداث پارک ۶ هکتاری در محله میراشرف و پازل‌چینی معابر تپه میراشرف، سرای محله گلمغان، مرکز جامع سلامت، احداث یک باب ساختمان کلانتری و خانه سلامت، آسفالت‌ریزی و جدول‌گذاری محلات ایران‌آباد، گلمغان و بهشت‌زهرا از جمله طرح‌های بازآفرینی شهری در اردبیل است.

وی خاطرنشان کرد: با تأمین اعتبار تلاش خواهیم کرد تا با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان به شکل جدی طرح‌های اجرا شده را در مناطق مختلف به سرانجام رسانده و ساکنان این مناطق از فواید این طرح‌ها در مناطق مختلف استان استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 940883

مهمترین اخبار ایران و جهان: