نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 14:08

لزوم آمادگی برای مواجهه با شیوع گسترده ویروس کرونا

استاندار زنجان ضمن درخواست از دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برای ذخیره دارو افزود: ایجاد آمادگی و بازنگری در اقدامات مورد نیاز در صورت شیوع گسترده ویروس از دیگر اقدامات ضروری است چرا که آمادگی منجر به آرامش در مواجهه با بحران‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سهیلا محمدی، جلسه ستاد مبارزه به ویروس کرونا امروز در زنجان برگزار و مسائل مربوط به آن مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه، رنگ‌بندی سه شهرستان سلطانیه، طارم و ایجرود بود که گویا شناسایی یک بیمار در هر یک از این شهرستان‌ها که گویا ساکن این شهرستان‌ها هم نیستند، موجب زرد شدن این رنگ‌بندی شده است که از قرار مربوط به چند هفته پیش بوده است.

تاکید بر فراهم شدن امکانات مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا، لزوم مراقبت از دانش‌آموزان در مدارس به دلیل تراکم و مواجهه بالا در مراکز آموزشی، لزوم مراقبت از روان جامعه در ارائه آمار و تامین و ارائه آمارهای درست در سطح استان از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

محسن افشارچی استاندار زنجان در جلسه ستاد مبارزه به کرونای استان، با بیان اینکه در روز کاغذ سه شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند در حالیکه مسؤولان می‌گویند در روی زمین هیچ موردی وجود ندارد و این آمارهای مربوط به دو هفته پیش است، اظهار کرد: مطرح شدن این مسائل نافی نادیده گرفتن امور نیست.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم جمع‌آوری آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت کرونا گفت: به نظر ساز و کار پیش‌بینی شده برای ارزیابی وضعیت، به لحاظ استانی هم باید وارد عمل شود.

وی آگاهی‌دهی به مردم را از طریق رسانه‌ها البته نه اینکه مردم بترسند را مورد تاکید قرار داد و افزود: آموزش و پرورش هم باید نسبت به مدیریت مدارس اقدام کند چرا که تجمع در هیچ محیطی به مانند مدارس نیست.

استاندار زنجان ضمن درخواست از دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برای ذخیره دارو افزود: ایجاد آمادگی و بازنگری در اقدامات مورد نیاز در صورت شیوع گسترده ویروس از دیگر اقدامات ضروری است چرا که آمادگی منجر به آرامش در مواجهه با بحران‌ها می‌شود.

لزوم پیش‌بینی‌های لازم برای مواجهه با شیوع گسترده ویروس کرونا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر درک مشترکی از عواقب سویه‌های ویروس کرونا به وجود آمده است، ادامه داد: در این راستا تصمیم‌گیری‌های مرتبط اتخاذ و با همکاری مثال زدنی دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شده است به طوری که در برخی مواقع بیشتر از وظایف ارجاعی کمک شده است.

ابوالفضل رفیعی با تاکید بر مدیریت هوشمند در همه امور از جمله شیوع ویروس کرونا افزود: شهرستان‌ها هم این امور مدیریت کنند، ضمن اینکه دانشگاه هم باید اطلاعات را با اعضای ستاد به اشتراک بگذارد تا خدای نکرده غافل‌گیر نشویم.

لزوم ایجاد سامانه جامع برای تصمیم‌گیری در بین مدیران اجرایی

پرویز خالقی، فرماندار زنجان هم در این جلسه ایجاد سامانه برای تصمیم‌گیری‌ها را ضروری دانست و افزود: این سامانه باید برای دستگاه‌های مربوطه قابل دسترس باشد.

وی با تاکید بر عادی شدن امور مربوط به کرونا گفت: به نظر در حال حاضر در امور مربوط به کرونا تنها به تذکر بسنده می‌شود.

فرماندار زنجان وقوع پیک هشتم کرونا را در اواخر سال محتمل دانست و افزود: در این راستا نیازمند آمادگی برای مواجهه با این مهم هستیم از این رو باید اطلاعات متقن در اختیار داشته باشیم.

فرمانداران دیگر شهرستان‌ها هم گزارشی از شیوع ویروس را ارائه داده و پیشنهادهایی را به جلسه ارائه کردند انجام تست به دلیل بالا بودن آمار بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و تلاش برای رفع کمبود دارو در داروخانه‌ها از جمله این پیشنهادها بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان هم در این جلسه با یادآوری لزوم ایجاد سامانه تصمیم‌گیری در بین مدیران مرتبط گفت: در مورد مدیریت امور باید نسبت به مدیریت هوشمند اقدام شود تا با وارد شدن خانواده‌ها از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری شود.

علی اسماعیلی با اذعان به بالا بودن آمار تعطیلی مراکز آموزشی در کشور ما نسبت به دیگر کشورها در ایام کرونا  افزود: واقعیت این است که تعطیلی مدارس، آسیب‌های آموزشی زیادی وارد کرده است، لذا تصمیم‌گیری در این امور باید بر اساس داده‌های درست و به‌روز انجام شود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 960383

مهمترین اخبار ایران و جهان: