نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 16:34

دولت چارجوبی اصولی برای تغییر در وضعیت بازار ارز و طلا تعریف کند

بوشهر- امام جمعه کنگان گفت: انتظار می‌رود که دولت چارجوبی اصولی برای تغییر در وضعیت بازار ارز و طلا تعریف کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به وضعیت بازار و ارز در کشور اظهار داشت: دولت مردمی با بهره گیری از سخنان و توصیه‌های راهبردی و کارگشای رهبری ساز و کار مناسبی برای کاهش قیمت‌ها و نوسانات ارز لحاظ کند.

وی با اشاره به دسته بندی‌های گروه‌های مختلف در شرایط اقتصادی اخیر در برابر دولت بیان کرد: انصاف و حق اینست به دور از تعصب و افراط و تفریط دولت را کمک و دولت نیز اقدام به اصلاحات و تغییرات بنیادین در زمینه اقتصادی کند.

خطیب جمعه کنگان با بازخوانی فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از زنان گفت: یکی از نکات مهم و اساسی در فرمایشات معظم له نگاه اسلام به جنسیت و مساله زن است که اسلام در ارزش گذاری انسان را مورد نظر دارد و گواه بر این مدعا آیه ۳۵ سوره مبارکه احزاب است.

محمودی با اشاره به چالش کشیدن نگاه غرب به زن در کلام رهبری گفت: به فرموده رهبری در مسأله زن موضع ما در قبال مدعیان ریاکار غربی مطالبه است؛ دفاع نیست و آزادی ادعایی نظام سرمایه‌داری عین اسارت و اهانت به زن است.

وی به تاکید رهبری در خصوص خواندن کتاب‌های نوشته شده درباره نقش بانوان و نیز موضوع مهم و اساسی نقش زن در صیانت از خانه و خانواده و نقش مهم مادر اشاره و افزود: به تعبیر رهبری زن در نقش همسر، مظهر عشق و آرامش بخشی و در نقش مادر، مانند حق حیات است البته باید توجه کرد که خانه‌داری به معنای خانه نشینی نیست بلکه به معنای اصالت دادن به خانه، در عین فعالیت در عرصه‌های مختلف جامعه است.

امام جمعه کنگان به موضوع حجاب در دین مبین اسلام و فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در این زمینه و نیز عدم رعایت کامل حجاب توسط برخی دختران و زنان عنوان نمود: حجاب بی‌تردید یک ضرورت شرعی و خدشه‌ناپذیر است اما این ضرورت خدشه‌ناپذیر نباید موجب شود کسانی که به صورت کامل حجاب را رعایت نمی‌کنند به بی‌دینی یا ضدانقلابی متهم شوند.

محمودی با تسلیت وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها و روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: یکی از مادرانی که توانست فرزندانی را تربیت کند که مصداق یَحتَسِبُهُم عِندَالله باشند حضرت ام البنین سلام الله علیها است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم و تعظیم مادران و همسران شهدا بیان داشت: مادران و همسران شهدا با تاسی به سیره حضرت زینب کبری سلام الله علیها و حضرت ام البنین سلام الله علیها همه هستی خود را در راه خدا دادند و امروز تکریم آنان وظیفه‌ای کوچک در برابر عظمت کار سترگ آنهاست.

خطیب جمعه با محکوم نمودن اهانت روزنامه فرانسوی به مرجعیت دینی گفت: سران استکبار و غرب بدانند اهانت به مقدسات و رجال دینی موجب خشم امت اسلام خواهد شد و خشم امت اسلامی مانند طوفانی کاخ الیزه را ویران خواهد کرد.

محمودی با اشاره به ۱۷ دی ماه سالروز کشف حجاب رضاخانی و نیز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۹ دی و با تاکید بر ضرورت بزرگداشت این ایام، کشف حجاب را از بدعت‌های رضاقلدر ذکر و افزود: توصیه به کشف حجاب و عمامه پرانی و اهانت به روحانیت ادامه توطئه ۱۷ و ۱۹ دی است.

وی در ادامه به رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ اشاره و عنوان داشت: این رزمایش پیام صلحی برای کشورهای همسایه و دوست و هشداری به دشمنان و سران استکبار و ایادی آنهاست.

امام جمعه کنگان به اقدام انقلابی مجلس عمان در منع عقد هرگونه قرارداد با رژیم صهیونیستی گفت: اقدام انقلابی مجلس عمان داغی بزرگ به دل رژیم جعلی اسرائیل گذاشت.

تقدیر از حضور گسترده مردم و مسئولان در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید حسین علم الهدی و شهدای دانشجو و نیز تجلیل از شخصیت بزرگ ایرانی امیر کبیر از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 958683

مهمترین اخبار ایران و جهان: