نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 14:00

توهین نشریه فرانسوی به مرجعیت عالی ملت ایران بی پاسخ نمی ماند

ورامین- امام جمعه موقت ورامین گفت: توهین نشریه فرانسوی به مرجعیت عالی ملت ایران بی پاسخ نمی ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین قدوسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین طی سخنانی گفت: فردا به مناسبت وفات حضرت ام البنین (ع) روز تجلیل از مادران و همسران شهدا است، می‌بایست، همه نسبت این مهم و تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران تلاش شود.

وی با بیان اینکه مادران و خانواده‌های شهدا در اَجر معنوی شهدا و حماسه آفرینی آنان شریک هستند، گفت: بدون شک کانون خانواده و تربیت اسلامی و انقلابی یکی از مؤثرترین مولفه‌ها در پرورش شخصیت شهدا بوده و در این زمینه نقش مادران و پدران شهدا چشمگیر و غیر قابل چشم پوشی است.

امام جمعه موقت ورامین سپس ضمن محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس مرجعیت عالی سیاسی و دینی ملت ایران و مسلمانان جهان حضرت امام خامنه‌ای گفت: نشریات فرانسه قبلاً به پیامبر اکرم (ص) اهانت کرده بودند، اقدام توهین آمیز و خارج از نزاکت نشریه‌ای فرانسوی در انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی بدون پاسخ قاطع و مؤثر نخواهد بود.

وی افزود: طبق اصول و موازین حقوق بین‌الملل قابل توجیه نیست.

قدوسی نژاد در ادامه به مناسبت هفته زن گفت: باید بانوان محترم قدر جایگاه خودشان را بدانند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با زنان گفت: خانم‌های فرهیخته در بیان جایگاه زنان و تبیین آن به برکت انقلاب اسلامی تلاش کنند و اجازه ندهند این جایگاه ارزشمند مخدوش شود.

خطیب جمعه ورامین افزود: دین مقدس اسلام تکریمی که نسبت به زن داشته در مکتب دیگری وجود ندارد، در زمان جاهلیت قبل از اسلام زن‌ها از حق اجتماعی و حیات هم محروم بودند که با ظهور اسلام بر روی این نگرش و رویکرد خط بطلان کشیده شد.

وی گفت: با توجه به تخریب جایگاه زنان توسط غربی‌ها باید با روشنگری، انحطاط جوامع غربی در مورد زنان بیان شود، باید زنان قدر جایگاه خود را بدانند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 958339

مهمترین اخبار ایران و جهان: