نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 10:39

‏طرح جوانی جمعیت برنامه محوری دولت سیزدهم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بر لزوم صیانت از نهاد خانواده در برابر امواج مخرب رسانه‌ای غرب تاکید کرد و گفت: طرح جوانی جمعیت از برنامه‌های محوری دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، روح‌الله سلگی صبح امروز در جلسه بررسی اجرای طرح جوانی جمعیت در مازندران اظهار کرد: تحکیم بنیان‌های اجتماعی در گرو تقویت کانون خانواده است‌.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری سنگین غول‌های رسانه‌ای غرب برای تخریب نهاد خانواده افزود: تمرکز رسانه‌های غربی بر تخریب بنیان خانواده در غرب آسیا بویژه کشورهای اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران یادآور شد: باور غرب بر تزلزل پذیری نهاد خانواده در برابر بمباران تبلیغاتی بنیان نهاده شد.

سلگی با اشاره به نقش تربیتی دانش‌آموزان در خانواده و مدرسه اظهار کرد: مدرسه و خانواده نقش مکمل و پررنگی در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان و نیز پرورش آنها در جامعه ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تقویت برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس اصول محوری فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت است.

 ‏معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اظهار کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید دانش‌آموزان و دانشجویان را با تعالیم فرهنگی انسان ساز و اسلامی آشنا و راهی اجتماع کنند.

سلگی با اشاره به فتنه اخیر و نقش دهه هشتادی‌ها در این زمینه افزود: باید با گفت‌وگوهای سازنده و اقناعی نسل جوان را با ماموریت‌های اساسی و عملیاتی در تعالی بخشی جامعه آشنا کنیم.

وی با اشاره به رویکرد برنامه‌های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: دولت سیزدهم در عرصه فرهنگی برنامه عملیاتی مبتنی بر بازآفرینی ارزش‌های فرهنگی و معنوی در کشور را در دستور کار دارد.

سلگی تصریح کرد: جهت‌گیری برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس و خانواده باید تربیت اسلامی با الگوهای ناب معنوی توام با المان‌های فرهنگ بومی و محلی باشد.

وی اجرای طرح جوانی جمعیت را از برنامه‌های محوری دولت سیزدهم برشمرد و افزود: دولت در این ارتباط با ارائه مشوق‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی پای کار است.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر لزوم همکاری بانک‌ها در اجرای این طرح، سرمایه گذاری سیستم بانکی در پشتیبانی از آن را موجب تقویت و تحکیم نهاد خانواده دانست.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1065823

مهمترین اخبار ایران و جهان: