نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 00:51

استقبال حزب‌الله لبنان از اقدام اتحادیه آفریقا علیه رژیم صهیونیستی

جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از اقدام اتحادیه آفریقا در اخراج هیأت رژیم صهیونیستی از نشست این اتحادیه استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اقدام اتحادیه آفریقا را در خصوص اخراج هیأت صهیونیستی از سی و ششمین دور نشست سران کشورهای عضو این اتحادیه در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی ستود.

حزب‌الله در بیانیه خود موضع شجاعانه الجزائر با همکاری آفریقای جنوبی در خصوص این اقدام را ستود و تأکید کرد که این اقدام تجسم واقعی موضع ملی الجزائر در مخالفت با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی است.

در این بیانیه به حمایت‌های تاریخی الجزائر از مسئله فلسطین و ایستادگی دائمی آن در کنار ملت فلسطین و مسائل عربی اشاره شده است.

بنابر گزارش شبکه المنار، در بیانیه حزب‌الله همچنین آمده است: «آنچه در پایتخت اتیوپی رخ داد بیانگر مخالفت قاطعانه با وجود رژیم غاصب صهیونیستی است و اینکه این رژیم هماننده غده سرطانی است که زندگی با آن و نیز پذیرش این رژیم به عنوان جزئی از منطقه غیر ممکن است و تمامی تلاش‌های مربوط به عادی‌سازی روابط با این رژیم جنایتکار تنها توهم است و امت ما هرگز به آن راضی نخواهد شد».

هیأت رژیم صهیونیستی روز شنبه به‌صورت پنهانی وارد نشست اتحادیه آفریقا شده بود و توسط نیروهای امنیتی اتحادیه بیرون انداخته شد. هیأت صهیونیستی مدعی شده بود برای حضور در جلسه افتتاحیه نشست اتحادیه آفریقا دعوت داشته؛ اما با این حال، اعضای هیأت نتوانستند این ادعای خود را اثبات کنند و در نتیجه از نشست، بیرون انداخته شدند.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1047067

مهمترین اخبار ایران و جهان: