نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 13:12

فعالیت های اجتماعی و هنری مساجد باید کمی و کیفی رشد کند

شیراز-مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: نظر به بیانات مقام معظم رهبری باید فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مساجد به صورت کمی و کیفی رشد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین امیدی صبح شنبه در همایش سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بیان کرد: توسعه یافتگی اجتماعی در قالب توسعه یافتگی مساجد معنا و مفهوم داشته از این رو باید در گام نخست به دنبال توسعه یافتگی مساجد بود تا بتوان جامعه را به سمت توسعه یافتگی حرکت داد.

وی ادامه داد: گاهی ممکن است ما مسیر را اشتباه برویم و در جای دیگری به دنبال تربیت صحیح و انجام کار فرهنگی و جهادی باشیم اما نقطه عزیمت تمام فعالان فرهنگی و اجتماعی در عرصه‌های دین و مذهب مسجد است.

امیدی در ادامه با اشاره به جایگاه مساجد در جهاد تبیین بیان کرد: مسجد مرکز تحولات اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری است از این رو می‌توان با برنامه‌ریزی جامع زمینه تحقق جهاد تبیین در جامعه را فراهم کرد البته نباید فراموش کرد که مسجد جایگاه رفیعی در معارف اسلامی داشته و بیش از ۲۸ بار ذکر نام مسجد در قرآن یاد شده و این درسی برای ماست که محوریت مسجد را فراموش نکنیم.

این مقام مسئول در ادامه متذکر شد: در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هنرمندان زیادی فعالیت دارند که در قالب‌های مختلف هنری نظیر هنر نمایشی، سرود، شعر، و تئاتر در حال تولید آثار فاخر هستند زیرا اگر فردی به دنبال فعالیت‌های هنری است بهترین مکان برای فراگیری نوجوانان و جوانان مساجد است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1071667

مهمترین اخبار ایران و جهان: