نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 17:11

هنوز علت قطعی مسمومیت دانش‌آموزان مشخص نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تا تکمیل بررسی‌ها و مشخص شدن عوامل مسمومیت دانش‌آموزان بهتر است اظهارنظر قطعی صورت نگیرد.

زهره الهیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری‌های مجلس برای کشف علت مسمومیت دانش‌آموزان، اظهار داشت: پیرو مسمومیت تعدادی از دانش آموزان مدارس استان قم و لرستان، مجلس شورای اسلامی هیئتی را مأمور کرد تا این موضوع را بررسی کنند. به عبارت دقیق‌تر هیئتی از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به قم اعزام شد و جلساتی را با مسئولان در این ارتباط برگزار کردند.

وی بیان کرد: همچنین اخیراً کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای را با مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار کرد و گزارش‌هایی را از مسئولان درباره مسمومیت دانش‌آموزان دریافت کرد.

الهیان با بیان اینکه موضوع مسمومیت دانش آموزان از سوی دستگاه‌های ذیربط در حال بررسی است، ادامه داد: باید هرچه سریع‌تر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ریشه‌های این حادثه و عوامل آن را شناسایی کنند. مردم مطمئن باشند که با پیگیری مجلس و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی عوامل این حادثه به زودی شناسایی خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطالبه مردم و نمایندگان مجلس از دستگاه قضا این است که عوامل مسمومیت دانش‌آموزان پس از شناسایی به اشد مجازات برسند.

وی افزود: از آنجایی که دشمن در اغتشاشات امسال به نتیجه نرسیده است، به نظر می‌آید طراحی‌هایی در حال انجام است و دست به این اقدامات زدند تا امنیت روانی مردم و سلامت دانش آموزان ما را به خطر بیندازد. به محض مشخص شدن ریشه، علل و عوامل این حادثه حتماً اطلاع‌رسانی لازم به مردم خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با کسانی که با اظهارنظر و نشر اطلاعات غیردقیق باعث ایجاد التهاب در کشور می‌شوند، اظهار داشت: متأسفانه برخی از افراد با بهره‌گیری از فضای رسانه‌ای و فضای مجازی و اظهارات غیرموثق خود به ایجاد رعب و وحشت در کشور و به هم ریختن امنیت روانی مردم دامن می‌زنند. حتماً باید با کسانی که هدفمند این کار را می‌کنند و پازل دشمن را تکمیل می‌کنند، برخورد قاطع صورت گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1072323

مهمترین اخبار ایران و جهان: