نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 16:10

۲۶ هزار بازدید از مراکز مواد غذایی و اماکن عمومی دشتستان انجام شد

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: در سال جاری ۲۶ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماریا خویشدوست ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در بخش بهداشت محیط نظارت مستمر بازرسان بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی است.

خویشدوست با بیان اینکه، مراکز تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی از مکان‌های پر خطر از لحاظ انتقال بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا هستند، اظهار کرد: نظارت مستمر بازرسان بهداشت محیط از نظر موارد بهداشت فردی، بهداشت ابزار و تجهیزات، بهداشت مواد غذایی و بهداشت ساختمان می‌تواند از آلودگی مواد غذایی و احتمال بروز بیماری در مصرف‌کننده جلوگیری کند.

وی همچنین تصریح کرد: در راستای بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در حدود هزار و ۴۱۰ اخطاریه و معرفی به مراجع قضائی: برای مراکز و اماکن متخلف صادر و ۱۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز پلمب شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: در طی بازرسی‌ها و طرح تشدید نظارت‌ها که در سطح شهرستان انجام‌گرفته، بیش از هزار کیلوگرم مواد غذایی معدوم شده است.

خویشدوست بیان کرد: شهروندان می‌توانند شکایات و پیشنهادات خود در حوزه بهداشت مواد غذایی را با تماس با سامانه ۱۹۰ (سامانه رسیدگی به شکایات مردمی) جهت پیگیری و بررسی هر چه سریع‌تر با بازرسان ما به اشتراک بگذارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1038223

مهمترین اخبار ایران و جهان: