نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 20:21

اقناع یا عدم اقناع شورای شهر اراک پس از جمع‌بندی آرا اعلام می‌شود

اراک-رئیس شورای شهر اراک گفت: اقناع یا عدم اقناع از پاسخ‌های شهردار به سوالات شورا، پس از جمع بندی اعضا اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صحن رسمی شورای شهر اراک با حضور ۱۰ عضو شورا، شهردار و جمعی از اصحاب رسانه در حالی برگزار شد که یکی از دستور کارهای این جلسه پاسخگویی شهردار اراک به سوالات تعدادی از اعضای شورا بود.

پس از طرح سوالات که بر اساس ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران پیش‌تر به‌صورت مکتوب به اطلاع شهردار اراک رسیده بود علیرضا کریمی شهردار حدود دو ساعت به سوالات مطرح‌شده توسط اعضا در ۶ محور پاسخ داد.

در پایان اظهارات شهردار اراک، عین القضاتی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در پاسخ به شبهه مطرح‌شده از سوی شهردار مبنی بر وجاهت نداشتن طرح سوال پیش از تذکر کتبی یا شفاهی اظهار داشت: این موضوع به لحاظ حقوقی بررسی‌شده و طبق ماده ۸۳ قانون شرح وظایف شوراها در ابتدای نامه به تذکرات قبلی اشاره شده است.

وی ادامه داد: تذکرات در سال اول به‌صورت شفاهی و در سال دوم کتبی به اطلاع شهردار رسیده و درنهایت سوالات کتباً مطرح شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: طبق قانون بعد از استماع پاسخ شهردار اعضا جمع‌بندی خواهند کرد و بعدازاین جلسه در صورت اقناع نشدن مرحله بعدی ادامه پیدا خواهد کرد و فرصتی برای پاسخگویی به شهردار داده خواهد شد.

عین القضاتی تأکید کرد: دغدغه ما جلب رضایت مردم بوده و ملاک تشخیص ما نیز حرف و مطالبه مردم است همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند همه تلاش‌ها به سمت مردمی شدن حرکت کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068823

مهمترین اخبار ایران و جهان: