نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 12:55

اشتغال‌زایی و هدایت صحیح نقدینگی با صدور مجوزهای ثبت‌محور‌

نماینده مجلس گفت: صدور ثبت محور مجوز‌ها از طریق درگاه ملی مجوزها می‌تواند اقدامی مناسب در جهت اشتغال‌زایی و استفاده از‌ نقدینگی‌ها باشد.

‌حسین حسین‌زاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تأکید بر ضرورت صدور مجوز‌های ثبت محور از درگاه ملی مجوزها، بیان کرد: یکی از دلایل وجود مشکلات عدیده در حوزه‌ کسب و کار و عدم سرمایه‌گذاری در بخش تولید، پیچیدگی و زمان‌بر بودن فرآیند صدور مجوز است، البته وزارت صمت با همکاری دستگاه‌های دیگر خدمات مناسبی در این حوزه ارائه کرده‌اند اما باز هم به اهتمام و تلاش بیشتر در این مسیر نیاز است.

این نماینده مردم در مجلس افزود: در کشور‌های مختلف دنیا، افراد برای راه‌اندازی کسب و کار خود، نیاز به مراجعات حضوری، اتلاف وقت و هزینه ندارند، یکی از اقدامات اساسی و مورد نیاز کشور، استفاده از نقدینگی‌های سرگردانی است که در جامعه وجود دارد، صدور ثبت محور مجوز‌ها از طریق درگاه ملی می‌تواند اقدامی مناسب در جهت اشتغال‌زایی و استفاده از این نقدینگی‌ها باشد.

وی در خصوص مزایای صدور ثبت محوری مجوز خانه‌ مسافر بیان کرد: با ثبت محور شدن مجوز خانه‌ مسافر به مرور بازار مکان‌های اقامتی متنوع، ارزان، گسترده و شفاف خواهد شد همچنین گردشگران می توانند قبل از عزیمت به شهر مقصد، خانه های مدنظر خود رامشاهده کنند و  از نظرات مسافران قبلی آگاه شوند.

حسین زاده در خصوص عدم صدور مجوز ثبت محور خانه‌ مسافر از سوی وزارت میراث، بیان کرد: یکی از مشکلات موجود موازی‌کاری در دستگاه‌های اداری است، بروکراسی سخت و پیچیده سبب خسته‌شدن سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف می‌شود، یکی مشکلاتی که در کشور وجود دارد عدم حمایت از صنعت توریسم و گردشگری است، ایران با توجه به موقیت جغرافیایی خود جاذبه های گردشگری فراوانی دارد توجه به این صنعت  درآمد زایی خوبی برای کشور به همراه دارد.

این نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: باید وزارتخانه‌ها از جایگاه تصدی‌گری خارج شوند، در واقع در حال حاضر موارد گوناگون مانند تصمیم‌گیری، اجرا، مدیریت و برنامه ریزی، سیاست گذاری و غیره  بر عهده خود وزارتخانه است البته که این روند، سازو‌کاری اشتباه محسوب می‌شود، مادامی که دستگاه‌ها به این سبک عمل کنند شاهد نقص‌های اینچنینی هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1033867

مهمترین اخبار ایران و جهان: