نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 15:35

مطیعی: «صهیونیست‌ها» مصداق بارز کفار عصر کنونی هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: «صهیونیست‌ها» مصداق بارز کفار عصر کنونی هستند و خداوند متعال، پیروان مشرکان را هدایت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان پیش از ظهر امروز هم‌زمان با سالروز شهادت مظلومانه حضرت باب‌الحوائج، امام موسی کاظم (ع) در یادواره شهدای مسجد امام حسین (ع) تکیه حاجی‌شیخ سمنان که با حضور جمعی از مسؤولان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم برگزار شد، با برشمردن ویژگی‌های امام موسی کاظم (ع)، شرط طهارت انسان هنگام ملاقات با خداوند را ولایت معصومان دانست.

وی گفت: امام رضا (ع) می‌فرمایند هر کس دوست دارد تا در روز قیامت در حالی که پاکیزه است، خداوند را ملاقات کند، ولایت موسی بن جعفر (ع) را داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه «طاهر» یکی از اسمای حق‌تعالی است، افزود: پاکیزگی در ذات خداوند متعال قرار دارد و اگر کسی می‌خواهد به آن دست پیدا کند، باید به ولایت معصومان تأسی کند.

مطیعی افزود: شهدای والامقام انقلاب اسلامی به امام موسی بن جعفر (ع) تأسی کردند و به عالی‌ترین درجات نائل شدند.

وی ادامه داد: شهدا ناظر بر تمام اعمال، رفتار و گفتار ما هستند و قطعاً اگر از آنان یاری بخواهیم، پاسخ ما را خواهند داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با یادآوری طهارت قلبی و باطنی شهدای هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: برای ملاقات با خداوند متعال باید علاوه بر طهارت ظاهری، طهارت قلبی و معنوی نیز داشته باشیم.

مطیعی با بیان اینکه قرآن کریم اقامه نماز و صدقه دادن را از مهم‌ترین راه‌های ایجاد طهارت عنوان کرده است، گفت: اولیای الهی مشغول شدن به غیر خدا را هم آلودگی می‌دانستند و تلاش می‌کردند تا لحظه‌ای از یاد خدا غافل نشوند.

وی شرک، نفاق و گناه را اصلی‌ترین بسترهای ایجاد آلودگی در انسان دانست و تصریح کرد: برخی افراد هر کاری کنند پاکیزه نمی‌شوند؛ چراکه مسیر خود را شرک و کفر قرار داده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه صهیونیست‌ها مصداق بارز کفار در عصر کنونی هستند، گفت: افرادی که مسیر کفار و مستکبران را دنبال می‌کنند، در دنیا دچار ذلت و رسوایی و در آخرت مشمول عذاب سنگین خواهند شد.

مطیعی با یادآوری پیروی منافقان داخلی از مستکبران عالم در اغتشاشات ماه‌های گذشته ادامه داد: بر اساس آیات شریفه قرآن کریم، خداوند متعال اراده‌ای برای تطهیر قلوب این افراد ندارد.

وی با تأکید بر اخلاص و طهارت شهدای عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی گفت: شهدای عزیز حتی تأخیر اندک برای حضور در نمازهای جماعت و یا عدم توفیق برای اقامه نماز شب را آلودگی می‌دانستند که همین طهارت، زمینه رشد و تعالی آنها را مهیا کرد.

در پایان این مراسم که به همت بسیج خواهران پایگاه صفیه و شورای فرهنگی مسجد امام حسین (ع) تکیه حاجی‌شیخ برگزار شده بود، از تعدادی از مادران و خواهران معظم شهدای این مسجد تقدیر شد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1041923

مهمترین اخبار ایران و جهان: