نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 09:47

مهلت دوروزه به شهرداری همدان برای جمع آوری برفهای دپو شده

همدان- استاندار همدان گفت: دپوی برف‌ در حاشیه خیابان‌های سطح شهر، مشکلاتی در تردد خودروها ایجاد کرده که مقرر شد شهرداری حداکثر ظرف ۲ روز پاکسازی‌های لازم را انجام دهد.

گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت ترافیک استان همدان، گفت: با توجه به بارش برف در روزهای اخیر و برودت هوا، رفت و آمد مردم به سختی و تردد خودروها در سطح معابر و خیابان‌ها به علت گره‌های ترافیکی، به کندی صورت می‌گیرد.‌

وی ادامه داد: بررسی‌های لازم برای برون رفت از مشکلات ترافیکی در استان علی‌الخصوص در شهر همدان در دوره‌های زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه سند جامع ترافیک شهر همدان که در سال ۹۰ تهیه و تدوین و هم اکنون، به دلیل نیاز به بازنگری، در اختیار مشاور قرار گرفته است، اظهار کرد: طراحی و آماده‌سازی پارکینگ حائز اهمیت است و برای رفع گره‌های ترافیکی باید پروژه‌های در دست اجرا با سرعت مضاعف تکمیل و طراحی‌های جدید انجام شود.

این مسئول اضافه کرد: بر اساس آمار موجود، نسبت به سال گذشته تردد بیش از ۱۴ هزار خودرو در سطح شهر همدان اضافه شده و طی سالهای گذشته اقدام خاصی در حوزه مدیریت شهری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در اسفندماه، ترافیک یکی از معضلات مهم است که همه مسئولان شهری ذی‌ربط باید برای خدمات‌دهی حمل‌ونقل عمومی متمرکز و همچنین کنترل و نظارت‌ها دقت بیشتری داشته باشند؛ گفت: با توجه به پیش‌بینی سفرها در اسفندماه، باید مدیریت مناسب‌تری در حوزه مدیریت شهری صورت گیرد تا مردم گرفتار ترافیک نشوند.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: سرویس‌دهی در حوزه حمل و نقل عمومی باید به صورت مستمر تقویت شود و نباید مردم ساعاتی از روز، منتظر خودروهای عمومی باشند.

وی افزود: دپوی برف در حاشیه خیابان‌های سطح شهر، مشکلاتی در تردد خودروها ایجاد کرده که مقرر شد شهرداری حداکثر ظرف ۲ روز پاکسازی‌های لازم را انجام دهد.

استاندار همدان افزود: با تدابیری که اندیشیده شد مشکل در کوتاه مدت حل می‌شود و برای بلند مدت هم بایستی راهکارهای اساسی را دنبال کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1039923

مهمترین اخبار ایران و جهان: