نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 14:15

نظارت بر ترازوهای مراکز صنفی تشدید می‌شود

اردبیل- مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: نظارت بر ترازوهای مراکز صنفی با هدف حمایت از حقوق شهروندی و حفظ حقوق اصناف در اردبیل تشدید می‌شود.

هاشم علایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طرح تشدید نظارت بر ترازوهای مراکز صنفی استان با توجه به روزهای پایانی سال و افزایش مبادلات در بازار در استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: با هدف حمایت از حقوق شهروندی و همچنین حفظ حقوق اصناف، نظارت مضاعف بر صحت عملکرد کلیه وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: اداره کل استاندارد استان در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر برون سپاری وظایف تصدی‌گری، انجام بازرسی و آزمون دوره‌ای وسایل سنجش را به شرکت‌های حقوقی تأیید صلاحیت شده واگذار نموده و به طور مستمر بر فعالیت‌های شرکت‌های مزبور نظارت دارد.

علایی ضمن اشاره به اولویت نظارت بر مراکز و فروشگاه‌هایی که مشتریان بیشتری دارند، خاطر نشان کرد: میزان تعرفه ابلاغ شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای انجام بازرسی و آزمون دوره‌ای ترازوها معادل نیم ساعت کار کارشناسی مورد تأیید یعنی ۶۹ هزار و ۹۵۰ تومان تعیین شده است.

وی ادامه داد: اما با در نظر گرفتن شرایط استان و حمایت از اصناف هزینه گفته شده طبق مصوبات کمیته راهبری اوزان و مقیاس‌های اداره کل متشکل از نمایندگان استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف تعرفه معادل ۲۲ هزار تومان در یک سال مصوب شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: همشهریان می‌توانند از طریق شماره تلفن گویا ۱۵۱۷ و شماره تماس‌های ۸-۳۳۷۴۱۱۵۶ هرگونه انتقادات و پیشنهادات خود را به سمع اداره استاندارد برسانند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1040423

مهمترین اخبار ایران و جهان: