نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 17:53

نظارت بر بازار استان سمنان با۱۶۰ نیرو/ قضات کشیک به کارگیری شدند

سمنان- صمت استان سمنان با بیان اینکه اکیپ های نظارت بر بازار از شانزدهم اسفندماه کارشان را در استان آغاز خواهند کرد، گفت: ۱۶۰ نیرو برای نظارت بر بازار و اصناف پیش بینی شده است.

مهدی یحیایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره نظارت بر بازار بیان کرد: با توجه به ایام پایانی سال و لزوم پایش مستمر بازار برای کنترل قیمت‌ها سازمان صمت استان سمنان با بهره گیری از توان کارشناسان و بازرسان و با استفاده از توان اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، جهاد کشاورزی و بسیج از طریق برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی و انجام بازرسی، برای نظارت بر بازار اقلام مورد نیاز شب عید و ماه رمضان مردم اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه این بازرسی‌ها همچنین با هدف جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و مبارزه با گران فروشی و تخلفات اصناف انجام می‌شود، افزود: ۱۶۰ نیرو از سازمان صمت، جهاد و اتاق اصناف و همچنین بسیج در این طرح نظارتی حضور دارند.

معاون صمت استان سمنان با بیان اینکه طرح نظارتی از شانزدهم اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد، گفت: طرح تشدید نظارت بر بازار اقلام مورد نیاز مردم تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت همچنین نظارت‌ها به دو گروه بزرگ شامل خدماتی و کالایی تقسیم شده تا بتوانیم نظارت بهتری را صورت دهیم.

یحیایی با بیان اینکه در بخش کالاها موضوعاتی مانند اقلام اساسی مورد نیاز مردم از جمله گوشت و مرغ، برنج و … و همچنین پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار و دیگر اقلام مرسوم عید و ماه رمضان لحاظ شده است، افزود: بازرسی‌ها در تمام شهرستان‌های استان از شانزدهم اسفندماه به صورت جدی تر آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تقلب، گران فروشی، کم فروشی، فروش اجباری صادر نکردن فاکتور، عدم درج قیمت و … در زمره مواردی است که مردم می‌توانند آن را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت اطلاع رسانی کنند، تاکید کرد: شماره ۱۳۵ تعزیرات حکومتی نیز آماده دریافت شکایات مردمی از اصناف است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان ادامه داد: بر اساس قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی برای متخلفان پرونده تشکیل می‌شود و با هماهنگی تعزیرات حکومتی، حتماً قضات کشیک در هنگام بازرسی‌ها همراه اکیپ خواهد بود و در همان محل رأی را هم صادر می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1063923

مهمترین اخبار ایران و جهان: