نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 11:36

۱۹۶ هزار تن محصولات باغی در خراسان جنوبی تولید شد

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: طی یک سال و نیم گذشته ۱۹۶ هزار و ۱۱۶ تن محصولات باغی در خراسان جنوبی تولید شده است.

مهدی جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حوزه کشاورزی یکی از بخش‌هایی که به رونق کسب و کار کمک می‌کند، بحث پرورش ماهی‌های زینتی است که امروز تعدادی از جوانان خراسان‌جنوبی به این حرفه روی آورده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر در خراسان جنوبی ۱۲ واحد مرکز پرورش ماهی ماهی‌های زینتی فعالیت دارند، بیان‌کرد: ماهی‌های پرورش یافته در خراسان‌جنوبی بیشتر ماکرو آبی، ماکرو سفید، ماکرو زرد، فلاور هورن، دماسونی، گوپی نژادهای متفاوت، دم شمشیری، مولی، فایتر، کوی، زبرا و آنجل است.

جعفری با تأکید بر اینکه ماهی‌های زینتی پرورش یافته در سال جاری به ارزش ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: این میزان ارزش ریالی از پرورش یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعی ماهی زینتی به دست آمده است.

وی ادامه داد: از بین ۱۱ شهرستان خراسان‌جنوبی بیشترین ماهی زینتی تولیدی خراسان جنوبی مربوط به شهرستان قاین است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه پرورش ماهی زینتی در یک استان کویری چون خراسان جنوبی بسیار جذاب و ارزشمند است، افزود: بسیاری از جوانان خراسان جنوبی بر اساس ذوق و سلیقه درونی نیز تمایل به کار در این حرفه دارند.

جعفری گفت: استان‌های تهران و خراسان رضوی متقاضی ماهی‌های زینتی پرورش یافته در خراسان جنوبی هستند.

وی با اشاره به ماه پایانی سال و قرار گرفتن در آستانه نوروز گفت: چهل هزار قطعه ماهی قرمز به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان در خراسان جنوبی تولید شده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه در یک سال و نیم گذشته در حوزه تولیدات باغی و کشاورزی اتفاقات بسیاری خوبی در استان رقم خورده است، اظهار کرد: در این مدت ۷۳۰ هزار و ۲۲۰ تن محصولات زراعی در استان تولید شده است.

جعفری افزود: همین در بازه زمانی بیان شده ۱۹۶ هزار و ۱۱۶ تن محصولات باغی در خراسان جنوبی تولید شده است.

وی یادآور شد: همچنین در طول فعالیت دولت سیزدهم ۳۹۰ رشته قنات با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی احیا شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1062923

مهمترین اخبار ایران و جهان: