نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 12:05

امیر سرتیپ آشتیانی: کشورهای زیادی خواهان پهپاد ایرانی هستند/ به برخی کشورها کمک دفاعی می‌کنیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز مطالبات کشورها از ما برای دریافت پهپاد متعدد است و کشورهای زیادی خواهان آن هستند چون همه پذیرفته اند که قدرت پهپادی ایران بی‌نظیر و آزمایش پس داده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز(دوشنبه ۱۵ اسفندماه) در نشست خبری خود که با اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: ما در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای و مسائل داخلی فارغ از هرگونه نگرش و شعاری به این قضیه، ما به گونه‌ای حرکت کردیم که حرکت ما نشانگر استقلال، استحکام و اقتدار ما بوده است.

وی با بیان اینکه تحمل اقتدار و استقلال ما برای دشمن بسیار سخت بوده و او را عصبانی کرده است، افزود: همه اقداماتی که دشمنان اکنون تدارک می‌بینند و آن را دنبال می کنند از روی ناچاری، ضعف و درماندگی است.

وزیر دفاع تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های گذشته قله‌های متفاوتی را فتح و تسخیر کرده است و دشمنان در تمام اقداماتی که علیه جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند به اذعان خودشان شکست خورده‌اند.

امیر آشتیانی با بیان اینکه اقتدار ما در مقابل دشمن باعث شده تا آن‌ها به کارهای بسیار سخیف علیه ما دست بزنند، تصریح کرد: ما به عنوان یک نظام قدرتمند و با اقتدار در جهان به گونه‌ای حرکت کردیم که دشمن را به این مرحله رسانده‌ایم. امروز جوانان و دانشمندان ما به حدی از اقتدار رسیده‌اند که هیچ نیروی اهریمنی در جهان در برابر آن‌ها نمی‌تواند توطئه یا سد ایجاد کند. 

وی تاکید کرد: ما امروز از مرحله‌ای که دشمنان احساس کنند می‌توانند با توطئه‌انگیزی جلوی پیشرفت‌های ما را سد کنند، گذر کرده‌ایم.

وزیر دفاع با اشاره به دیدارهای خود با ملاقات بین‌المللی دفاعی بیان کرد: همه کشورهایی که ما با آن‌ها ملاقات داشتیم و خود بنده با بسیاری از مقامات دفاعی آن‌ها که شخصیت‌های برجسته‌ای هستند، گفت‌وگو کردم و واقعاً در مواجهه با دستاوردهایی که ما داریم شگفت‌زده می‌شوند و می‌گویند ما چنین باوری نسبت به جمهوری اسلامی نداشتیم و به تبلیغات پوچ غربی ها واقف می‌شوند.

امیر آشتیانی با اشاره به توان دفاعی ایران اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای مختلف جهان قدرت واقعی را در جمهوری اسلامی می‌بینند و اراده راسخ جمهوری اسلامی ایران را برای پشتیبانی از خود در مجموعه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران می‌بینند.

وزیر دفاع با بیان اینکه ما برنامه‌های خودمان را در وزارت دفاع به صورت جهشی در نظر گرفتیم، تاکید کرد: ما دو برنامه تدوین کردیم که یکی برنامه عادی و سالیانه و دوم همین برنامه به صورت جهشی است و امروز حداقل دو برابر بیشتر از برنامه پیشرفت کرده‌ایم.

وی افزود: در بخش تسلیح نیروهای مسلح، امسال نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر تجهیزات و خدمات به نیروهای مسلح ارایه شده که ارزش آن حدود 87 هزار میلیارد تومان است.

امیر آشتیانی با اشاره به دستاوردهای وزارت دفاع در حوزه اشتغال‌زایی گفت: در این مدت بیش از 85 هزار فرصت شغلی ایجاد شده که 15 هزار فرصت نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی همچنین از همکاری وزارت دفاع با 6 هزار شرکت دانش بنیان نیز خبر داد.

وزیر دفاع از تأسیس صندوق پژوهش و صنعت دفاعی خبر داد و گفت: در بومی سازی قطعات نیز با هدف صرفه جویی ارزی و کاهش هزینه مقابله با خرابکاری صنعتی دشمن، 38 هزار قطعه را خودمان تولید کردیم و بالغ بر یک میلیارد دلار نیز صرفه جویی ارزی داشتیم.

وزیر دفاع گفت: امروز مطالبات کشورها از ما برای دریافت پهپاد متعدد است و کشورهای زیادی خواهان آن هستند چون همه پذیرفته اند که قدرت پهپادی ایران بی‌نظیر و آزمایش پس داده است. لذا ما با رعایت ملاحظات خود، به برخی کشورها در مسیر تقویت بنیه دفاعی‌شان کمک می‌کنیم.

آشتیانی تصریح کرد: در حوزه پهپادی دستاوردهای جدیدی داریم که در آینده اعلام خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1076423

مهمترین اخبار ایران و جهان: