نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 17:00

خدمتگذاری به مردم با ارزش‌ترین موهبت الهی است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مسئولان باید در راستای گره گشایی از امورات مردم گام بردارند، گفت: خدمتگذاری به مردم با ارزش‌ترین موهبت الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر شنبه در دیدار مدیران حراست‌های ادارات و سازمان‌های استان کرمانشاه از بندگی خدا به عنوان بهترین حراست یاد کرد.

وی با تبریک میلاد حضرت ولی عصر (عج) و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)، افزود: هیچ موهبتی مثل بندگی با ارزش نیست و باید به وظایف خود عمل کنیم تا خدا هم به ما کمک کند بنابراین فرقی نمی‌کند چه پست و موقعیتی داشته باشیم مهم این است که روح بندگی داشته باشیم زیرا این مهم است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: اگر می‌بینید فردی مقبول عام است و همه با تکریم به او نگاه می‌کنند، به واسطه بندگی کردن اوست زیرا هنر انسان واقعی این است که در این تضادها و مشکلات به تکلیف بندگی خود عمل کند و اطاعت خدا را هیچگاه فراموش نکند.

علما بیان کرد: با وجود تمام مسئولیت‌های دنیایی باید فکری به حال خودمان داشته باشیم و به فکر زمانی باشیم که موقعیت و مسئولیت به کار ما نمی‌آید مگر همان مقداری که در طاعت خالق و خدمت به خلق بوده‌ایم.

وی با مهم دانستن بندگی خداوند متعال، عنوان کرد: پیامبر خدا (ص) همواره دعا می‌فرمود و هدایت خود را از خدا درخواست می‌کرد. آیا پیامبر (ص) بر صراط مستقیم نبود؟ بلکه بود اما پیامبر اسلام (ص) با این سخن اوج بندگی و خاکساری خود را نسبت به خدا برای ما بیان می‌کرد.

امام جمعه کرمانشاه با انتقاد از کسانی که مسئولیت دارند اما تقوا و بندگی را رعایت نمی‌کنند، گفت: مگر یک انسان چقدر می‌تواند بخورد، بپوشد، تفریح کند؟ حال چرا عده‌ای در زمان مسئولیت از بیت المال اختلاس می‌کنند، حسابشان با خود خداست.

وی با جدا دانستن عمر ارزشی با عمر شناسنامه‌ای، تأکید کرد: عمر ارزشمند ما همان میزانی است که مراقبه داشته‌ایم و بندگی خدا نموده‌ایم و به دیگران یاری رسانده‌ایم حال ممکن است صد سال عمر داشته باشیم اما آن چیزی که در خدمت خدا بوده محسوب می‌گردد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1086567

مهمترین اخبار ایران و جهان: