نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 11:51

تعاونی های صنایع دستی برای شرکت در نمایشگاه ها حمایت می شوند

بیرجند- معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت سه هزار و ۵۰۰ تعاونی صنایع دستی در کشور خبرداد و گفت: این تعاونی ها برای حضور در نمایشگاه های بین المللی حمایت می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مسکنی صبح جمعه در بازدید از غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران به علاقه خود به استان خراسان جنوبی اشاره و اضافه کرد: با وجود علاقه و شناخت نسبی استان، در بازدید از این نمایشگاه با اثر ثبت جهانی ژئوپارک طبس و آسبادهای نهبندان آشنا شدم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش تعاون سه هزار و۵۰۰ تعاونی صنایع دستی در کشور وجود دارد که بیشتر آنها در استان‌های جنوبی، شرقی و کم‌برخوردار کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه بانوان عمده اعضا و شاغلان این تعاونی‌های صنایع دستی هستند، افزود: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت این است که در تفاهم‌نامه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، این بخش در قالب تعرفه‌ها و تبصره‌ای قانونی موجود در احکام بودجه ۱۴۰۲ حمایت شود و امیدواریم در کارگروه مشترک بین دو وزارتخانه این اقدامات عملیاتی شود.

وی عنوان کرد: حمایت از تعاونی‌های صنایع دستی برای حضور در نمایشگاه‌های مختلف در دستور کار است و هر تعاونی که شرایط حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را داشته باشد معاونت تعاون از آن حمایت می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031067

مهمترین اخبار ایران و جهان: