نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 21:06

آغاز طرح مهرواره محله همدل در خراسان جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از آغاز طرح مهرواره محله همدل از امروز در کشور و همزمان در استان خبر داد و افزود: این رویداد در ماه مبارک رمضان با نگاه حل مسائل محلات و شناسایی ظرفیت های محلات اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی امشب در آیین اختتامیه طرح مهرواره بانور و افتتاحیه مهرواره محله همدل اظهارداشت: رویداد اختتامیه مهرواره با نور که از ولادت فاطمه زهرا(س) در کشور آغاز شده و آنچه در این رویداد اتفاق می‌افتاد برکات بسیار خوبی به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: یکی از برکات شناسایی ظرفیت بسیار بالای بانوان خراسان‌جنوبی و کنشگران با انجام فعالیت‌های مسئله یابی و حل مسئله محلات خودشان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: خراسان ‌جنوبی در بحث مهرواره بانور از حیث جمعیتی اولین استان کشور بود ولی به طور کلی  رتبه ای که خراسان جنوبی در بین دیگر استان‌ها به دست آورد رتبه دوازدهم است که با ثبت هزار و ۲۳۰ مسئله و حل آن این رتبه را کسب کرد.

رضایی از آغاز طرح مهرواره محله همدل از امروز در کشور و همزمان در استان خبر داد و افزود: این رویداد در ماه مبارک رمضان با نگاه حل مسائل محلات و شناسایی ظرفیت های محلات اجرا می‌شود.

سرهنگ مقدادی، مسئول بسیج محلات و مساجد خراسان‌جنوبی نیز در ادامه اظهارداشت: در راستای رسیدن به اهداف عالیه الهی و در مراحل پنجگانه انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین بین‌الملل اسلامی بیان شده و اکنون در مرحله گذر از دولت اسلامی و رسیدن به جامعه اسلامی هستیم، طرح مهرواره نور اجرا می‌شود.

وی گفت: برای رسیدن به جامعه اسلامی باید محله‌ محور کار شود و در محله باید مسجد محور و در مسجد باید امام‌ محور باشد بنابراین به این منظور سازمان بسیج مستضفان در یک برنامه ۱۰ ساله ۵۰ هزار محله را هدف‌گذاری کرده که به عنوان محله اسلامی محقق شود.

مسئول بسیج محلات و مساجد خراسان‌جنوبی ادامه داد: به این منظور در خراسان‌جنوبی نیز از ابتدای سال ۱۴۰۱، این برنامه در ۱۱۱ محله استان اجرا شده و برای سال جدید نیز ۷۴ محله دیگر در دستورکار قرار دارد.

مقدادی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف این طرح باید متولیان امر در مساجد و تمامی ارکان مساجد برای حل مسائل و مشکلات موجود در محلات همکاری و همراهی کنند.
انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1089167

مهمترین اخبار ایران و جهان: