نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 18:21

انقلاب اسلامی به زنان ایران هویت بخشیده است

ساری - استاندار مازندران هویت بخشی به زنان را از کارکردهای انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: زنان مازندران شیردانی هستند که عالمان برجسته و فرماندهان والامقامی را پرورش داده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور عصر یکشنبه در مراسم تقدیر از زنان اثرگذار استان هویت بخشی به زنان را از کارکردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: زنان ایران اسلامی نقش مؤثری در دوران انقلاب و نهضت اسلامی ایفا کرده اند.

وی با بیان این که جامعه زنان باید کارهای فرهنگی را در اولویت کاری قرار دهند، گفت: در مازندران به شبیه خون فرهنگ روبرو هستیم و سالانه میلیون‌ها مسافر وارد استان می‌شود و نیازمند آن هستیم در حوزه‌های فرهنگی تلاش و کار بیشتری شود.

وی با عنوان این که مسئولیت پذیری بانوان در عرصه‌های مختلف جای تقدیر دارد، حمایت از کرامت زنان و توانمندسازی آن را امری مهم دانست و گفت: مبانی و اصول ارزشی و اعتقادی را باید مادر در بین فرزندان شکل دهند.

استاندار مازندران تصریح کرد :۶.۹ درصد زندانیان جامعه آمریکا را زنان تشکیل می‌دهند و آمارها بیانگر آن است که توجه جمهوری اسلامی ایران به زنان و کرامت بانوان بسیار بالا است.

وی با اشاره به نقش برجسته حضرت زینب (س) افزود: امروز دنیا به این زن مسلمان افتخار می‌کند و به الگوی زنان و دختران تبدیل شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1088967

مهمترین اخبار ایران و جهان: