نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 15:15

چشم انتظاری 12 ساله داروخانه هلال احمر بوشهر برای مجوز تامین داروهای خاص

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: در زمان حاضر داروخانه‌های هلال احمر در استان‌های بوشهر، یاسوج و کرمانشاه مجوز لازم برای توزیع داروهای بیماران خاص را ندارند با این تفاوت که ۱۲ سال از فعالیت داروخانه استان بوشهر می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احسان ایزدپناه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های انجام شده از سوی استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس جمعیت هلال احمر، همچنان مشکل مجوز داروخانه جمعیت هلال احمر استان بوشهر برای توزیع داروهای خاص حل نشده باقی مانده است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر با وجود تحریم‌ها و کمبود امکانات، توانسته است تسکینی برای آلام مردم در حوادث باشد و حمایت داخلی از تامین لوازم درمانی و دارویی می‌تواند خدمات رسانی به بیماران و حادثه دیدگان را سرعت بخشد. هرچند با تلاش‌های صورت گرفته داروخانه جمعیت هلال احمر استان بوشهر از زیان‌ده بودن خارج شده اما یکی از عوامل زیان‌ده شدن این داروخانه نداشتن مجوز لازم برای تامین داروهای بیماران خاص است.

این مقام مسئول اعلام کرد: یکی از ملزومات مهم بحث درمان در حوادث، تامین داروهای خاص است که در صورت بحران، اقلام ضروری کمیاب می‌شود و این بخش عملیات درمانی جمعیت هلال احمر را با مشکل روبرو می‌کند در این زمینه همکاری مسئولان برای صدور مجوزهای لازم به منظور تامین داروهای خاص در داروخانه جمعیت هلال احمر این استان ضروری است.

این مقام مذکور یادآور شد: در زمان حاضر داروخانه‌های هلال احمر در استان‌های بوشهر، یاسوج و کرمانشاه مجوز لازم برای توزیع داروهای بیماران خاص را ندارند با این تفاوت که ۱۲ سال از فعالیت داروخانه استان بوشهر می‌گذرد.

ایزدپناه با اشاره به جذب ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بیماران صعب العلاج افزود: جمعیت هلال احمر این ظرفیت را دارد که برای کمک به بیماران خاص و صعب العلاج اعتبار بیشتری را جذب و وارد استان کند.

 احسان ایزدپناه با بیان اینکه در زمان حاضر فندانسیون بالگرد امدادی این جمعیت زده شده اما اعتبار لازم برای تکمیل آن تخصص نیافته است اضافه داشت: اعتبار لازم برای تاسیس آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده که تاکنون این اعتبار تخصیص نیافته است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط نامناسب جوی و هوای گرم انتظار می‌رود از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مسئله ساخت آشیانه بالگرد در استان بوشهر برای همیشه حل شود.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1090723

مهمترین اخبار ایران و جهان: