نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 14:42

پیش بینی ۱۰۰ واحد اقامتی برای اسکان مسافران نوروزی در زبرخان

زبرخان ـ رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان زبرخان گفت: امسال ۱۰۰ واحد اقامتی برای اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان آماده‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عین‌القضات صبح شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان با اشاره به برگزاری ۴ جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستان تاکنون و تشکیل کمیته‌های این ستاد، اظهار کرد: خدمت‌رسانی به مسافران در ستاد نوروزی در طول شبانه‌روز انجام می‌گیرد و تلاش ما فراهم کردن شرایط مناسب برای میهمانان و زائران است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان زبرخان ادامه داد: تدابیر لازم برای اسکان و نظارت بر بازار، تأمین مایحتاج و نظارت بر اماکن مختلف و ایستگاه‌های بین‌راهی و استقبال از زائران و بازگشایی بازارچه‌های نوروزی و…اندیشیده شده و طبق برنامه‌ریزی انجام شده امور مربوط به خوبی پیش می‌رود و تاکنون مشکلی نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ کلاس، سوئیت و محل اسکان در مدارس شهرستان از جمله شهر قدمگاه و دررود پیش بینی شده است، به جز این اماکن بیش از ۴۰ اتاق و سوئیت هم از سوی سایر ادارات از جمله اوقاف و شهرداری در نظر گرفته شده است.

عین‌القضات گفت: سوئیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه نیز در امامزاده‌های واقع در مسیر زائران و مسافران مانند امامزاده سید حبیب (ع) و امامزاده سید یحیی (ع)، مجموعه بقعه مبارکه رضوی و… پیش بینی شده است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان زبرخان با اشاره به اینکه ایستگاه‌های راهنمای مسافر در ورودی شهر آماده ارائه خدمات و راهنمایی و هدایت مسافران به مکان‌های اسکان هستند، افزود: آماده استقبال از مسافران و زائران هستیم، همچنین دو ایستگاه استقبال از زائر در محدوده شهرستان زبرخان پیش بینی شده و تمامی تدابیر لازم برای میزبانی مطلوب از مسافران و زائران اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه یک ایستگاه در ورودی شهرستان از سمت جاده مشهد به نیشابور و یک ایستگاه از سمت ورودی از جاده ۴۴ یا جاده تهران-مشهد از روز ۲۶ اسفندماه شروع به کار کرده‌اند، اظهار کرد: ایستگاه صلواتی در ضلع جنوب پارکینگ ابتدای روستای محسن‌آباد شهرک اردوغش برای استقبال از زائران با امکانات رفاهی مناسب به همت شهرداری‌های خرو و اسحاق‌آباد پیش بینی شده است.

عین القضات ادامه داد: ایستگاه دیگری نیز در مسیر برگشت از سمت تهران و مشهد به نیشابور در محدوده مسجد اهل‌بیت مستقر شده که به همت شهرداری‌های درود و قدمگاه برپا شده است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان زبرخان گفت: در مسیرهای مواصلاتی اورژانس، آتش‌نشانی، هلال احمر و پلیس برای کمک به مردم حضور دارند.

وی با اشاره به اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان گفت: برای تأمین اقلام خوراکی مورد نیاز زائران کمک‌های بسیاری از سوی صنایع صورت گرفته و خیران و گروه‌های جهادی و خادمیاران رضوی هم در این مسیرها با راه‌اندازی ایستگاه خدمت‌رسانی به زائران و مسافران خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

عین القضات افزود: در ایام تعطیلات نوروز تیم‌های مشترک متشکل از بازرسان صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی، بهداشت و درمان، میراث فرهنگی، پلیس اماکن و … تشکیل شده و تاکنون سه نوبت بازدید از اصناف و واحدهای خدماتی شهرستان انجام شده است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر زبرخان با بیان اینکه در این شهرستان سه مجتمع بین‌راهی وجود دارد که آماده پذیرایی از زائران و مسافران هستند، گفت: بر اساس بازرسی‌های انجام شده در شهرستان مشکلی نداریم و پلیس انتظامی، پلیس‌راه و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بسیج و شورای تأمین همه در آماده‌باش کامل و آماده به خدمت هستند.

وی افزود: در شهرستان زبرخان در تمامی ایام تعطیلات نوروز آماده پاسخگویی هستیم و همه دستگاه‌ها در ایام تعطیلات نیز کشیک هستند و خدمت رسانی می‌کنند.

عین القضات با بیان اینکه از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان زبرخان برای اسکان مناسب و رفاه میهمانان در ایام نوروز استفاده می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم با فراهم کردن فضایی مناسب، مسافران و گردشگران و زائرانی که به زبرخان سفر می‌کنند با اطمینان خاطر از مراکز دیدنی و جذاب این شهرستان بازدید کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1099023

مهمترین اخبار ایران و جهان: