نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 11:20

بهترین زمان برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس دوران دانش‌آموزی است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: باید از آموزش و پرورش و کلاس درس استفاده کنیم تا فرهنگ دفاع را در نسل نوجوان و جوان منتقل کنیم و بهترین زمان انتقال این فرهنگ، دوران دانش‌آموزی است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در نخستین همایش ملی تجلیل از دبیران منتخب درس آمادگی دفاعی کشور که امروز در مرکز آموزشی و رفاهی منطقه ۷ تهران برگزار شد، اظهار کرد: نگاه و زندگی خردمندانه مبتنی بر عقل و عقلانی ایجاب می کند هم نگاه به آینده داشته باشیم و هم از گذشته تجربه بگیریم؛ در حوزه حکمرانی وقتی افراد خردمند در رأس امور قرار می‌گیرند، این دو ویژگی مد نظرشان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این ۴۴ سال، دشمنی استکبار جهانی با ایران اسلامی بیشتر شده است چون دست آنان را از منابع کشور قطع کرده است البته دشمنی آنها با جمهوری اسلامی نیست بلکه آنها با سرزمین ایران مشکل دارند. به همین دلیل موضوع دفاع یک موضوع استراتژیک و راهبردی است و باید یک عملکرد صحیح داشته باشیم.

کریمیان تصریح کرد: باید از آموزش و پرورش و کلاس درس استفاده کنیم تا فرهنگ دفاع را در نسل نوجوان و جوان منتقل کنیم و بهترین زمان انتقال این فرهنگ، دوران دانش‌آموزی است. 

وی اضافه کرد: ما ضمن آموزش استفاده از سلاح انفرادی در مدارس، نگاه از منظر پدافند غیرعامل داریم چرا که دانش‌‌آموز امروز، مدیر فرداست و اگر قرار باشد آمایش سرزمینی رخ دهد و مجتمع اقتصادی شکل گیرد باید زمینه ذهنی پدافند غیرعامل وجود داشته باشد. پدافند غیرعامل به عنوان یک اصول حکمرانی پذیرفته شده است. 

وی تصریح کرد: فرهنگ دفاع را در کلاس، آموزش استفاده از سلاح انفرادی، مفاهیم پدافند غیرعامل و اینکه کشور ما به دلیل ویژگی‌های ژئوپلتیکی مورد طمع دشمنان بوده و هست را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم.

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1057867

مهمترین اخبار ایران و جهان: