نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 15:41

توجه به حمایت از ساز و کار و ابتکارهای منطقه ای

دبیر کل اکو گفت: کشورهای عضو اکو ۸ میلیون کیلومتر مساحت و نیم میلیارد نفر جمعیت را در خود جای داده اند، هدف این این که محیطی فراهم شود که منجر به رفاه و شکوفایی اقتصادی کشورها شود.

خسرو ناظری در سیزدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری با بیان اینکه مدیریت پایدار آب امری ضروری است، گفت: با توجه به حساسیت مسئله آب و همچنین چالش‌های ایجاد شده بواسطه تغییرات اقلیم همکاری بین کشورها باید افزایش یابد، در این زمینه اکو همکاری خوبی داشته و آمادگی دارد که با تمامی کشورهای عضو اکو همکاری داشته باشد.


وی افزود: کشورهای عضو اکو ۸ میلیون کیلومتر مساحت و نیم میلیارد نفر جمعیت را در خود جای داده‌اند، هدف این اینکه محیطی فراهم شود که منجر به رفاه و شکوفایی اقتصادی کشورها شود.


دبیر کل اکو اضافه کرد: ما بر بهینه سازی منابع طبیعی تاکید داریم و استفاده بهینه و بهره وری آب کشاورزی امری در خور توجه است.


وی اضافه کرد: ما تا ۲۰۲۵ در چارچوب اهداف توسعه سازمان ملل در حوزه آب تلاش می‌کنیم و لازم است کشورها با شرکای منطقه همکاری داشته باشند.


ناظری توضیح داد: ما به حکمرانی یکپارچه منابع آب معتقدیم، زیرا آب همواره مهم‌ترین نیاز کشورها برای معیشت و حیات است.


وی در خاتمه اضافه کرد: از ابتکارهای منطقه‌ای و سازوکارها حمایت می‌کنیم و قطعاً این جلسه نتایج و پیامدهای مثبتی را در حوزه آب برای کشورهای منطقه در پی خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1052723

مهمترین اخبار ایران و جهان: