نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 19:09

۸۶ نوع واکسن دامی در کشور تولید می‌شود

سمنان- مدیرکل دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۸۶ نوع واکسن دامی در کشور تولید می‌شود، گفت: ۹۵ درصد واکسن‌های دامی مورد نیاز کشور تولید داخل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدسعید حسینی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت خوب کشور و همچنین استان سمنان در بحث تولید داروهای دامی، ابراز کرد: ۸۶ نوع داروی دامی در کشورمان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از واکسن‌های مورد نیاز دام‌های کشورمان در داخل تولید می‌شود، ابراز کرد: این نشان از وضعیت خود ما در زمینه تولید و ظرفیت‌های این بخش دارد.

مدیرکل دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه عمده واکسن‌های وارداتی به کشورمان در بخش طیور است، گفت: کارخانه‌های دارویی بیش از هزار و ۸۰۰ محصول دارویی دام و طیور را تولید می‌کنند و در این زمینه کمبودی نداریم.

حسینی با بیان اینکه کارخانه‌های دارو سازی نه تنها نیاز کشور را در بخش دام و طیور تأمین می‌کنند بلکه ایران به لحاظ داروی دامی صادرات نیز دارد، گفت: ۱۵ کشور دنیا از داروهای دامی ایران استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۳۹ شرکت فعال دانش بنیان و فناور تولید دارو و واکسن در کشور وجود دارد، ابراز کرد: این شرکت‌های دانش بنیان ۲۲۰ محصول دارویی و واکسن را تولید می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1236167

مهمترین اخبار ایران و جهان: