نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 14:28

شرکت‌ها با مرمت بناهای تاریخی از پرداخت مالیات معاف ‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند با مرمت بناهای تاریخی از پرداخت مالیات معاف شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: میراث فرهنگی تلفیق هنر، ذوق، آداب ‌و رسوم، باورها و اعتقادات گذشتگان است.

وی افزود: استان سمنان دارای مواریث فرهنگی متنوع شامل بناهای تاریخی، محوطه‌های باستانی، میراث ملموس و ناملموس است که پیشینه‌ای غنی را از گذشتگان به ما ارمغان داده‌اند و موجب ساخت آینده ما خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با کمک و همدلی مسؤولان کشوری و استانی، بزرگ‌ترین آرزوی مردم سمنان که آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی بود، تحقق پیدا کرد.

کرم‌زاده با اشاره به قانون حمایت از مرمت بافت‌های تاریخی و فرهنگی و ماده ۹۸ قانون برنامه ششم توسعه گفت: با توجه به این قانون، شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند با مرمت بناهای تاریخی از پرداخت مالیات معاف شوند.

برگزاری جشنواره‌های گردشگری موجب رونق اقتصادی می‌شود

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این مراسم برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری را موجب رونق اقتصادی و افزایش نشاط اجتماعی دانست.

وی گفت: استان سمنان از ظرفیت‌های طبیعی و میراث فرهنگی مختلفی برخوردار است که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان استفاده کرد.

استاندار سمنان افزود: در سفر مقام معظم رهبری در آبان‌ماه سال ۱۳۸۵ به استان سمنان، ازنظر ایشان سه فرصت باید تقویت شده و مورداستفاده قرار گیرد؛ فرصت صنعتی و معدنی، فرصت کشاورزی و سومین فرصت ازنظر ایشان، در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است که گردشگری و میراث فرهنگی می‌تواند توسعه و رشد اقتصادی زودبازده را برای استان به همراه داشته باشد.

هاشمی با اشاره به حضور و عبور ۱۵ میلیون مسافر امام رضا (ع) در استان سمنان بیان کرد: نگاه به سمنان باید فراتر از استان و کشور باشد.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235723

مهمترین اخبار ایران و جهان: