نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 15:19

اصلاح الگوی کشت و کاشت محصولات کم‌آب‌بر در همدان

استاندار همدان با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت و کاشت محصولات کم‌آب‌بر در دستور کار است گفت: باید با اجرای شیوه‌های نوین کشاورزی، برداشت از سفره‌های زیرزمینی را به حداقل رساند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی اظهار کرد: آموزش، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب مورد تأکید است و باید نسبت به آن حساس بود.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت و کاشت محصولات کم‌آب‌بر در دستور کار است گفت: باید با اجرای شیوه‌های نوین کشاورزی و باغداری، برداشت از سفره‌های زیرزمینی آب را به حداقل رساند.

استاندار همدان‌ تاکید کرد: شورای تأمین آب در شهرستان‌ها باید به ریاست فرمانداران تشکیل شود و برای دهیاران و متولیان جلسات آموزشی و توجیهی برگزار شود.

وی با بیان‌ اینکه خشکسالی دو سال گذشته، بی سابقه‌ترین خشکسالی در نیم قرن اخیر بوده است گفت: با توجه به اینکه بیشترین میزان مصرف آب استان مربوطه به بخش کشاورزی است، مهمترین موضوع و مبحث در این حوزه، توجه به بهره‌وری در آب است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه بحران کم آبی در کشور و اهمیت کشاورزی در استان ایجاب می‌کند روش‌های مختلف بهره‌وری آب را در تمام بخش‌های کشاورزی به کار بگیریم عنوان کرد: با توجه به این مهم می‌توان امنیت و اقتدار غذایی را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه تغییر الگوی کشت و استفاده نوین از آب اولویت است گفت: همدان از استان‌های پیشگام در تغییر الگوی کشت و اجرای سند مرتبط در این حوزه در کشور به شمار می‌رود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1202823

مهمترین اخبار ایران و جهان: