نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 19:37

آیت‌الله مکارم شیرازی: وجود شبکه‌های جهانی «ولایت» به زبان‌های متعدد برای جهان اسلام یک ضرورت است

یکی از مراجع تقلید شیعه در دیدار مسئولین شبکه‌های جهانی ولایت گفت: وجود شبکه‌های جهانی ولایت به زبان‌های متعدد یک ضرورت دینی و فرهنگی برای جهان تشیع و اسلام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار مسئولین شبکه‌های جهانی ولایت، ضمن تقدیر و تشکر از عوامل این شبکه‌ها ابراز کرد: با توجه به ارائه گزارش مسئولین برای بنده روشن شد که بیش از آن که تصور می‌کردم این شبکه فعال و تاثیرگذار است و کمک‌ها و پشتیبانی‌هایی که برای این مجموعه صورت می‌پذیرد همگی به جا است.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: آثار بسیار ارزنده‌ای که در این مجموعه تولید می‌شود لکن تنها به این‌ها اکتفا نکنید و سعی کنید در حال توسعه فتح افق‌های پیش رو در راستای تبیین و تعمیق بخشی به مبانی مکتب اهل‌بیت(ع) باشید چرا که این شبکه ظرفیت عظیمی دارد و  می‌توان از این شبکه بیشتر استفاده کردو

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وجود شبکه‌های جهانی ولایت به زبان‌های متعدد یک ضرورت دینی و فرهنگی برای جهان تشیع و اسلام است و فعالیت چنین مجموعه‌هایی سبب می‌شود تا تشیع و اسلام در دنیا شناخته شود لذا در این حدی که هستید قناعت نکنید و سعی کنید همیشه در حال گسترش و پیشرفت باشید.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: سعی شود درس‌های اخلاق و درس تفسیر و فقه که به زبان ساده ارایه شده‌اند در شبکه به مناسبت پخش شود تا در اقصی نقاط جهان از آن استفاده کنند.

استاد سطوح عالی و دروس خارج حوزه در ادامه افزود: رسالت و رویکرد دینی شبکه‌های جهانی ولایت یک بار سنگین است که اهتمام و تلاش روزافزون مسئولین شبکه‌ها را می‌طلبد تا این امر مهم را به  سر منزل مقصد برسانند و در حدی که هستید قناعت نکنید و در انجام مسئولیت مهم خود پیش به جلو و در جهت فتح اهداف متعالی گام بردارید.

همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجعفر علوی رئیس موسسه جهانی ولایت ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و کمک‌های این مرجع تقلید با ارایه گزارش از موسسه جهانی ولایت خاطرنشان کرد: هم اکنون موسسه جهانی ولایت در پنج قاره آسیا، اروپا،  آمریکا، آفریقا و اقیانوسیه در قالب 4 شبکه فارسی، عربی، هوسا و آذری از طریق امواج ماهواره و فضای مجازی از این مرکز نورانی و از شهر مقدس قم پخش دارد.

 وی گفت: دور از نظر نیست که به زودی، همه زبان‌ها و همه نقاط عالم به واسطه وجود این موسسه مهم مورد پوشش باشد.

رئیس موسسه جهانی ولایت، در بیان معرفی شبکه جهانی الولایه به زبان عربی ابراز کرد: موسسه جهانی ولایت در قالب شبکه جهانی الولایه زبان عربی تمامی کشورهای عرب زبان را تحت پوشش خود دارد و همچنین شبکه جهانی ولایت به زبان فارسی  از ۳۸ کشور در ۵ قاره مخاطب فعال دارد.

وی در بیان معرفی شبکه جهانی الولایه هوسا ابراز کرد: شبکه هوسای ولایت نیمی از جمعیت آفریقا در ۱۲ کشور را در بر دارد که  ان‌شاءالله ، به حول و قوه الهی،  با تاسیس بخش زبان سواحلی، گستره مخاطب ولایت در آفریقا افزایش خواهد یافت تا به تدریج تمام آفریقا را تحت پوشش قرار دهیم.

علوی گفت: شبکه‌های جهانی ولایت در تراز حوزه‌های علمیه و الگویی نمونه برای تمام شبکه‌های معارفی در اندازه و جایگاه مرجعیت معظم، با پرهیز و دوری از هرگونه افراط و تفریط، در خدمت به دین و مکتب اهل‌بیت(ع) هستند.

رئیس موسسه جهانی ولایت گفت: شبکه‌های جهانی ولایت، در امر تبلیغ دین، به ضرورتی حیاتی و غیرقابل انکار تبدیل شده است که  بدون هیچ‌گونه جایگزین و بدیل در اقصی نقاط مختلف دنیا که به دور از هرگونه  مسجد،  حسینیه، منبر، روحانی و مبلغی است، برای تشنگان معارف و‌ هر دل آماده‌ای از هر صاحب عقیده‌ای، این شبکه برنامه تولید می‌کند و به عنوان یک مرکز اسلامی،  یک مسجد، یک  حسینیه، یک حوزه علمیه، یک  دانشگاه، یک منبر جهانی و پناهگاه مردم دنیا برای دریافت محاسن کلام به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک روز رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) فرمودند که رسانه ملی باید دانشگاه شود و این امر مهم در رسانه‌های کشور مغفول واقع شد اما این سازمان رسانه‌ای ولایت، تحت اشراف مرجعیت معظم، به اعتراف تمام بینندگان در اقصی نقاط جهان و به اذعان بزرگان و علما، به  یک دانشگاه عظیم معارفی در سطح جهانی تبدیل شده است.

رئیس موسسه جهانی ولایت ابراز کرد: شبکه‌های جهانی ولایت در قالب 4 زبان با حضور بیش از 500 استاد تراز اول و مجرب، در عرصه‌های مختلف علوم و معارف اسلامی در بین شبکه‌های ماهواره‌ای و داخلی همچون نگین انگشتری می‌درخشد.

وی در بیان تاثیرگذاری شبکه جهانی الولایه به زبان هوسا در قاره آفریقا خاطرنشان کرد: ما در زبان آفریقایی ولایت روبرو شدیم با یک جمعیت کثیر از طلاب آقا و خانم که از کشورهای مختلف به قم آمدند به شوق هدایت شدن و هدایت کردن طبق آیه «فلو لا نفر» آمدند اما  باتوجه به هزینه‌های سنگین برگشت به کشورهای خودشان و حتی توان حتی یکبار برگشت برای تبلیغ دین هم نداشتند، به علت هزینه‌های‌های سرسام آور سفر فقط مبلغ خود و خانواده های خود شدند و اگر هم بر می‌گشتند به یک محله و یک منطقه محدود برمی‌گشتند. اما به برکت این مجموعه رسانه‌ای، آمدند و رسانه را یاد گرفتند و در قاب تلویزیون با یک قاره صحبت کردند و به وسعت یک قاره تبلیغ کردند و به عنوان تنها شبکه شیعی آفریقا با سیلی از مخاطب مشتاق روبرو‌ شدند که دارای بشارت‌ها و حکایت‌های فراوان است.

پایان پیام/78032

منبع: فارس
شناسه خبر: 1242523

مهمترین اخبار ایران و جهان: