نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 21:08

حمایت از فرزندآوری با واگذاری زمین در استان بوشهر

استاندار بوشهر گفت: واگذاری زمین به خانواده‌ها و جوانان برای حمایت از فرزندآوری در استان بوشهر به‌زودی شروع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر شامگاه امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه ازدواج و فرزندآوری، با توجه به اینکه بیشتر مسؤولان استان بوشهر جوان هستند باید توجه ویژه‌ای به فرزندآوری داشته باشند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در حدود یک‌ سال گذشته اقدامات مهمی در استان بوشهر در عرصه ازدواج جوانان و فرزندآوری شده است و باید از همه ظرفیت‌ها برای فراهم شدن ازدواج جوانان و رفع بی‌رغبتی در فرزندآوری استفاده شود.

این مقام مسؤول عوامل ازدواج و فرزندآوری را فرهنگی و اقتصادی دانست و ادامه داد: باید در حوزه فرهنگی تلاش ویژه و اثرگذاری در فرزندآوری شود و زنان در این عرصه نقش مهمی دارند. مشوق‌های اقتصادی در حل این بحران تعیین کننده است و در این عرصه مشوق‌های لازم تدوین شده است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه در عرصه فرهنگی باید اقدامات مهم و جهادی انجام شود اضافه داشت: در ترویج برنامه فرهنگی باید فرزندآوری خانواده‌ها به عنوان یک ارزش تلقی شود. از سوی دیگر باید کاهش ازدواج و فرزندآوری در استان به‌صورت کامل متوقف شود و اجرایی شدن مشوق‌های لازم در عرصه فرزندآوری یک ضرورت است.

این مقام مذکور حل شدن مشکل مسکن جوانان را یکی از راهکارهای ازدواج جوانان و فرزندآوری خانواده‌ها دانست و اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، واگذاری زمین به خانواده‌ها و جوانان در عرصه فرزندآوری در شهرهای استان بوشهر به‌زودی آغاز می‌شود. در زمینه اشتغال جوانان نیز اقدامات مهم و موثری انجام شده و زمینه اشتغال جوانان در بخش‌های مختلف فراهم می‌شود.

 احمد محمدی‌زاده حمایت دوران بارداری بانوان را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: حمایت از بانوان در دوران بارداری، زایمان و سه سال پس از تولد فرزند آنان باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1238423

مهمترین اخبار ایران و جهان: