نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 08:50

حفاظت از محیط زیست مستلزم عزمی عمومی

استاندار سمنان در پیامی با تبریک فرا رسیدن هفته محیط زیست خواستار عزم عمومی در راستای حفاظت از محیط زیست شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ضمن تبریک فرارسیدن هفته محیط زیست در پیامی اظهار کرد: نام‌گذاری شعار هفته محیط زیست امسال تحت عنوان «نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی» تلنگری بر آسیب‌های ویرانگری است که مصرف روزافزون پلاستیک بر چرخه طبیعت، حیات‌وحش و جوامع بشری بر جای می‌گذارد و با درنوردیدن مرزهای جغرافیایی به یک چالش جهانی تبدیل شده است.

وی افزود: مصرف بی‌رویه پلاستیک در ایران در سایه حکمرانی غلط منابع و نبود قوانین بازدارنده برای ممنوعیت مصرف بی‌رویه پلاستیک، باعث شده تا کمتر نقطه‌ای در ایران از گزند زباله‌های پلاستیکی مصون مانده باشد.

استاندار سمنان در این پیام تأکید کرده است: واقعیت این است که در سراسر ایران از بلندای دماوند و سبلان و علم‌کوه تا سواحل شمال و کرانه‌های جنوب ایران و از اعماق دره‌ها و غارها تا دورافتاده‌ترین نقاط بیابانی و کویری، همه جا سرریز از دورریزهای پلاستیکی است که تا چشم کار می‌کند، همه جا پخش و پراکنده شده‌اند.

هاشمی تصریح کرد: هر چند آموزش و ترویج تفکیک و کاهش مصرف و تولید زباله، در کاستن از آثار و عواقب مصرف بی‌مهابای پلاستیک می‌تواند بسیار مؤثر باشد، اما در این میان، نقش مهم وضع قوانین بازدارنده و مقررات سخت‌گیرانه و اعمال جدی و قاطع این قوانین و مقررات نباید نادیده گرفته شود.

وی عنوان کرد: اینجانب با تبریک فرا رسیدن هفته محیط زیست و با قدردانی از تلاش تمامی محیط‌بانان و پاسداران حفاظت از محیط زیست استان سمنان، از همه شهروندان می‌خواهم برای حفاظت از طبیعتی که در آن زندگی می‌کنند و محیط زیستی که در آن نفس می‌کشند، آستین‌های همت را بالا زده و تلاش کنند تا در این امر حساس و پراهمیت، اثرگذار باشیم.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1274167

مهمترین اخبار ایران و جهان: